Skocz do zawartości

Zostać Po Studiach W Usa


Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie studiuję w Polsce (licencjat) i po jego ukończeniu chciałbym wyjechać na studia do USA.

- na graduate czy undergraduate?

- w jakim stopniu trzeba umieć język? Muszę zdawać egzamin TOEFL?

- czy po skończeniu studiów mogę zostać w USA na stałe? Mam wtedy szanse na zdobycie wizy H1, a następnie zielonej karty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakończeniu studiów możesz zostać na OPT - na rok maksymalnie. Jeżeli przez rok nie znajdziesz sponsora na H1 lub GC to będziesz musiał wyjechać.

Do H1 nie potrzeba studiów w US natomiast to jest wiza temporary i nie daje permanentnego statusu w US ani prostej drogi do zielonej karty.

W jakim stopniu musisz znać język to zależy od szkoły i pracodawcy.

Generalnie nie ma jasnej korelacji pomiędzy studiami w US a możliwością zdobycia H-1B lub byciem sponsorowanym na GC - na to wszystko ma się szansę bez studiów, aczkolwiek studiowanie w US + OPT może te szanse zwiekszyć. Zdawaj sobie tylko sprawę ze one są niezbyt wielkie w obydwóch przypadkach przy aktualnym stanie gospodarki w US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

-zalezy czy uczelnia w Usa zaliczy Ci kredyty,jezeli tak to mozliwe ze nie bedziesz musial zaczynac od undergraduate-kazda uczelnia ma inne kryteria uznawania kredytow z Polski

-jezyk nalezy znac,co do TOEFL to zalezy od uczelni,niektore uczelnie wymagaja tylko egzaminu okreslajacego znajomosc angielskiego i matmy

-wszystko jest mozliwe,najszybciej zielona karte mozna zdobyc przez slub z obywatelem obecnie choc istnieja inne sposoby o ktorych pisal ktos powyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach