Skocz do zawartości

Studia W Ny Lub La


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

aktualnie jestem uczniem klasy 2 gimnazjum.

Obecnie moja średnia ocen wynosi ok. 5,2 , choć nie ukrywam, mogło być lepiej, od przyszłego roku muszę porządnie wziąć się za naukę. Oprócz planowych 3 lekcji angielskiego w szkole, chodzę na dodatkowe zajęcia z tego właśnie języka, gdzie pogłębiam wiedzę nt. zagadnień gramatycznych wymaganych do przyjęcia do klasy pre-IB (liceum z maturą międzynarodową).

Co potem? Rzecz jasna chcę wyjechać do USA na studia.

Najbardziej lubię komputery, czyli rzecz jasna chciałbym iść w stronę informatyki.

Pytania:

1) Jak wygląda sprawa ze stypendiami, czy finansowaniem czesnego?

Z tego co wyczytałem, to na niektórych uczelniach (Yale, Harvard) czesne pokrywa uniwersytet, jeżeli dochód rodziny nie przekracza bodajże 40 000$ - tutaj bym się kwalifikował.

Oczywiście marzę o studiach właśnie na Harvardzie czy Yale, ale to chyba niestety marzenia ściętej głowy. Czy wolontariat i aktywność społeczna jest naprawdę tak bardzo brany pod uwagę przy przyjmowaniu na uniwersytet? Miałem niby do czynienia z wolontariatem przy projekcie z FE, ale nigdy w nic więcej się nie angażowałem. Pod impulsem, rzecz jasna wielu artykułów, wziąłem się za poszukiwania instytucji, gdzie mógłbym "pracować" jako wolontariusz. Czy przynależność do stowarzyszenia też może być ujęta jako działalność społeczna? Albo udział w "mini-projektach" typu "Wygraj w tysiąca", gdzie otrzymuje się 1000 zł na cel, który będzie pozwalał lokalnej młodzieży na bardziej urozmaicone życie też wchodzi w grę?

2) Czy po studiach można otrzymać zieloną kartę (nie chodzi mi o loterię wizową)?

3) Orientuje się ktoś jakie są koszty studiów na SUNY bądź CUNY? (i czy to prawda, że nie-rezydenci płacą nawet 3 razy więcej)?