qwerty1 Napisano 18 Lipca 2008 Zgłoś Napisano 18 Lipca 2008 Witam, Troche jestem zielony w tym temacie, ale czy jest sens i szansa na jakieś studia w USA po 5-letnich studiach w Polsce ? Czy w takim przypadku można isc odrazu na Graduate( tak przy okazji czy graduate różni się od undergraduate tym czym u nas licencjat od magisterskich?? ) ? Dodam tylko, że interesowałyby mnie studia ekonomiczne. W polsce kończe za 1 rok.
katlia Napisano 18 Lipca 2008 Zgłoś Napisano 18 Lipca 2008 Czy jest sens, to twoja decyzja ale szansa jest, oczywiscie. Polski magister tu jest przewaznie zaliczany jako licencjat. Musisz pisac egzaminy (GRE lub GMAT) wysylasz papiery i czekasz na decyzje. Na ekonomie mozesz zdawac zaraz po zakonczeniu studiow w Polsce, ale wiele programow MBA wymaga kilka lat pracy w danej dziedzinie. Licz sie tez z faktem, ze studia w USA sa szalenie kosztowne, i jako student miedzynarodowy nie bedziesz mial dostepu do wiekszosci stypendiow i pozyczek. Poczytaj sobie wiecej tu: http://www.pso-usa.org/Polish/ www.princetonreview.com www.collegeboard.com
qwerty1 Napisano 18 Lipca 2008 Autor Zgłoś Napisano 18 Lipca 2008 dzieki za info! mozesz napisac o co chodzi z tymi egzaminami GRE/GMAT?? Posurfowałem troche po stronach różnych uniwersytetów i college'y i z informacji tam zawartych nie wynika, że trzeba zadawać egaminy ( na graduate ). Piszą tylko o kopii dokumentów z uczelni z państwa pochodzenia, no i test TOEFL obowiązkowo. Ile tak pi razy drzwi kosztowałyby rocznie takie studia na średniej klasie uczelnii ( bo np. na takim Berkeley to ok 45 koła piszą )?