Jump to content

Nie samym "Work" zyje czlowiek...


Chomik

Recommended Posts

Czesc,

Wiem, ze jest wsród Was wiele osób, które nie tylko zamierzaja "Work", ale chca równiez "Travel"... :)

Podaje zatem adresy oficjalnych stron departamentów turystyki WSZYSTKICH stanów... Przydadza sie zreszta, byc moze, i tym, którzy juz w USA przebywaja lub kiedykolwiek sie tam udadza!

Co wazniejsze - prawie na kazdej z tych stron znajdziecie formularz, po którego wypelnieniu w ciagu kilku tygodni zostana Wam przyslane bogate wydawnictwa na temat danego stanu!

Sa to zazwyczaj: mapa stanu, "Travel guide" oraz Kalendarz wydarzen, ale czesto mozna otrzymac jeszcze wiecej ciekawych broszur!

Mój listonosz juz zaczyna miec mnie dosyc... :oops:

1. Alabama - http://www.touralabama.org/

2. Alaska - http://www.travelalaska.com/

3. Arkansas - http://www.arkansas.com/

4. Arizona - http://www.arizonaguide.com/home.asp

5. California - http://www.visitcalifornia.com/state/touri...ur_homepage.jsp

6. Colorado - http://www.colorado.com/

7. Connecticut - http://www.tourism.state.ct.us/

8. Delaware - http://www.visitdelaware.net/

9. Florida - http://www.flausa.com/

10. Georgia - http://www.georgia.org/tourism/all_of_georgia/home.asp

11. Hawaii - http://www.gohawaii.com/

12. Iowa - http://www.traveliowa.com/

13. Idaho - http://www.visitid.org/

14. Illinois - http://www.enjoyillinois.com/

15. Indiana - http://www.in.gov/tourism/

16. Kansas - http://www.travelks.com/

17. Kentucky - http://www.kytourism.com/

18. Louisiana - http://www.louisianatravel.com/

19. Massachusetts - http://www.mass-vacation.com/jsp/index.jsp

20. Maine - http://www.visitmaine.com/home.php?flash=1

21. Maryland - http://www.mdisfun.org/

22. Michigan - http://travel.michigan.org/

23. Minnesota - http://www.exploreminnesota.com/

24. Mississippi - http://www.visitmississippi.org/

25. Missouri - http://www.missouritourism.org/

26. Montana - http://visitmt.com/

27. Nebraska - http://www.visitnebraska.org/

28. Nevada - http://www.travelnevada.com/

29. New Hampshire - http://www.visitnh.gov/

30. New Jersey - http://www.state.nj.us/travel/

31. New Mexico - http://www.newmexico.org/

32. New York - http://www.iloveny.com/ ; http://www.nycvisit.com/content/index.cfm?pagePkey=1

33. North Carolina - http://www.visitnc.com/index_home.asp

34. North Dakota - http://www.ndtourism.com/

35. Ohio - http://www.ohiotourism.com/default_f.asp

36. Oklahoma - http://www.travelok.com/

37. Oregon - http://www.traveloregon.com/

38. Pennsylvania - http://www.visitpa.com/visitpa/home.do

39. Rhode Island - http://www.visitrhodeisland.com/index_f.html

40. South Carolina - http://www.discoversouthcarolina.com/

41. South Dakota - http://www.travelsd.com/

42. Tennessee - http://www.tnvacation.com/

43. Texas - http://www.traveltex.com/

44. Utah - http://www.utah.com/

45. Vermont - http://www.travel-vermont.com/

46. Virginia - http://www.virginia.org/home.asp?Try=Yes

47. Washington - http://www.tourism.wa.gov/

48. West Virginia - http://www.wva.state.wv.us/callwva/

49. Wisconsin - http://www.travelwisconsin.com/

50. Wyoming - http://www.wyomingtourism.org/internal.cfm

51. District of Columbia - http://www.washington.org/index.cfm?blnNav...CFTOKEN=1088148

Nawet jesli z niektórych stanów nie mozna otrzymac bezplatnych broszur droga pocztowa, to na ich stronach znajdziecie wiele bardzo cennych informacji, a poza tym istnieje czesto mozliwosc sciagniecia calych przewodnikow i innych materialow bezposrednio na komputer... :wink:

Pozdrawiam,

DAWID

Link to comment
Share on other sites

Ja jestem bardziej zwolennikiem "travel" ni? "work". Dzieki za pe3ny zestaw linków.

Osoby, które wybierają sie do USA, koniecznie powinny zapoznaa sie z informacjami na tych stronakch. Pamietajcie, ?e nie samym "work" cz3owiek ?yje :) Jak ju? bedziecie w Stanach to zwiedzajcie jak najwiecej sie uda!!!

Przy okazji pytanie do osób, które ju? w USA by3y. Jakie atrakcje turystyczne zrobi3y na Was najwieksze wra?enie?

Moja lista wygląda nastepująco:

Przyroda:

1. Yellowstone (Montana) - za gajzery, bizony chodzące po polu namiotowym i zró?nicowany krajobraz

2. Canyonland (Utah) - za przestrzen i niesamowity krajobraz

3. Grand Canyon (Arizona) - klasyka

4. Escalante (Utah) - za szlaki turystyczne wśród czerwonych ska3

5. Mono Lake (California) - za ksie?ycowy klimat

Miasta:

1. Las Vegas (Nevada) - za klimat miasta nocą

2. San Diego (California) - tam móg3bym mieszkaa :smt045

3. Los Angeles (California) - za 12 pasmowe autostrady

5. New York (New York) - klasyka (chocia? mieszkaa bym tam nie chcia3)

6. Chicago (Illinois) - przez wrodzony patriotyzm :)

A jakie są Wasze propozycje?

Link to comment
Share on other sites

Jestes z pewnoscia bardziej doswiadczonym podroznikiem ode mnie, Marku, ale z przyjemnoscia dodam swoje typy...

Przyroda:

1. Grand Canyon, AZ - tam czuc oddech Boga

2. Sedona, AZ - Red Rock Country...

3. Petrified Forest (Skamienialy Las) i Painted Desert (Malowana Pustynia), AZ

Miasta:

1. Laughlin, NV - sentyment

2. Las Vegas, NV - po zmroku...

3. Los Angeles - zwlaszcza za niesamowita Mulholland Drive!

4. Oatman, AZ - http://www.desertusa.com/oatman/du_oatman.html

Pozdrawiam,

DAWID

Link to comment
Share on other sites

A czy moglibyscie mi powiedziec w jaki sposob podrozowaliscie po Stanach. Moja sytuacja jest taka, ze bede tam z dziewczyna. Nie bedziemy miec jeszcze 21 lat, wiec wypozyczenie samochodu nie wchodzi w gre, kupno raczej tez. Czy 25 godzinna podroz autobusem da sie przezyc? Warto w ten sposob? Jak to wyglada?

Pozdrawiam!

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Stany to zdecydowanie kraj dla zmotoryzowanych. W 2-4 osoby mo?na spokojnie pozwolia sobie na wypo?yczenie na pare dni auta. Na podró? przez ca3e Stany warto zakrecia sie ko3o firm typu Drive-Away. Niestety obie opcje odpadają jeśli nie macie 21 lat. W przypadku wypo?yczalni granicą jest czesto wiek 24 lat.

Greyhound to wg mnie sport ekstremalny, ale do odwa?nych świat nale?y.

A gdzie bedziecie i jaką planujecie traske? Mo?e nie warto jechac 25h jeśli bli?ej znajdzie sie coś ciekawego.

Link to comment
Share on other sites

No ponizej 21 to rzeczywiscie moze byc bieda. Mozecie jeszcze zawsze poznaa kogos na miejscu z innych 3orkendtrawelowiczów w odpowiednim wieku (zawsze taniej - co 4 osoby to nie jedna). Greyhoundem tez sie najezdzilem, ale to jednak drogi i monotonny srodek transportu.

A propos miejsc to dorzuce tutaj Saint Augustine (jesli ktos by byl na Florydzie) za to ze jest najstarszym miastem w USA i za najpiekniejsza ulice w Stanach oraz jedno z miasteczek studenckich State College w Pensylwanii za to ze mniej tam mieszkancow niz studentow i za najlepsze puby :)

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mowiac to nie opracowalismy jeszcze jakiejkolwiek trasy... Trudno cos planowac, jesli nawet nie wiemy czy jest jakis rozsadny sposob na podrozowanie. Bedziemy w Wildwood w stanie New Jersey. Jest cos ciekawego w poblizu do zobaczenia?

Pozdrawiam serdecznie i dzieki za podpowiedzi!

Link to comment
Share on other sites

New Jersey za ciekawe nie jest i chociaz nazywa sie Garden State to jednak wiecej tam fabryk niz ogrodow. Ale nie jest az tak zle. W Wildwood wprawdzie nie by3em ale stamtad masz juz bardzo blisko do Atlantic City gdzie w kasynie mozesz zawsze troche dorobic (albo stracic wszystko :) ). Ja wygralem 80 $ wiec calkiem milo :lol: Zawsze blisko do Filadelfii, ktore uwazam za jedno z najpiekniejszych miast jakie znam. Nowy Jork tez niedaleko. Jakbys chcial sie pobawic w parku rozrywki to pracowalem tam w Six Flags w Jackson i wiem w jaki sposob mogbys wejsc duzo duzo taniej :) Poza tym jesli jestes fanem Springsteena to mozesz odwiedzic miasteczko w ktorym sie urodzil Freehold oraz Asbury Park gdzie pozniej mieszkal i stawal sie slawny. Ale to tylko dla fanow bo raczej miasteczka nieciekawe ;)

Tak wiec w skrocie:

1. Atlantic City koniecznie, na dodatek to zabi skok z Wildwood. Nawet zwykle autobusy NJ Transit na pewno jada regularnie a w cenie biletu pewnie jakies zetony do kasyn dostaniesz.

2. Filadelfia - Independence Hall, Freedom Bell itd.

No i oczywiscie Ocean masz pod nosem - [beeep]ista sprawa, cieplutki i uroczy.

Zazdroszcze Wam i pozdrawiam. Jak jakies pytania to pisz. Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

"Nawet nie wiemy czy jest jakis rozsadny sposob na podrozowanie" - moim zdaniem naprawde warto trzymac sie osób, które z pewnoscia spotkacie juz na miejscu lub jeszcze wczesniej... :)

Tak jak wspomnial Mancir - mozna sie dogadac i podrózowac WSPÓLNIE, z tymi, którzy spelniaja wymagania konieczne do wypozyczenia samochodu...

Co do samego Wildwood, NJ - proponuje przede wszystkim zajrzec pod te strony: http://www.njsouthernshore.com/ , http://www.state.nj.us/travel/regions_SSHR.shtml , http://www.capemaytimes.com/wildwood/default.htm , http://www.beachcomber.com/Capemay/wildwood.html , http://www.wildwoodsnj.com/wildwoods/ , http://www.gwcoc.com/ , http://www.wildwoodnj.org/index.asp ... :)

Jak dla mnie - nawet gdybym nie mial zupelnie zadnego dostepu do samochodu - to i tak mozna znalezc w Wildwood i okolicach wystarczajaco wiele atrakcji, aby sie nie nudzic: Italian-American Weekend, New Jersey State Barbeque Championship, Christmas in July Boat Parade and Home Decorating Contest, New Jersey State Harley Owners Group Rally, Irish Fall Festival, Cape May Point Lighthouse... :shock:

Co wiecej - zawsze mozna przeciez wziac udzial w jednej z wielu, czasem niedrogich, wycieczek z przewodnikiem ("guided/sightseeing tours") i w ten sposob poznac okolice... :wink:

Nie bedzie zatem zle! Dodajcie to do tego, co wymienil juz Mancir i...

Pozdrawiam,

DAWID

Link to comment
Share on other sites

Mancir, Chomik - dzieki. Kompetencja i pomocna dlon! Rzeczywiscie brzmi to wszystko ciekawie:) Mam nadzieje, ze zrealizuja sie jakies fajne wyprawy... ale najpierw musimy dostac wizy, bo z tego co slyszalem w tym roku juz nie jest to taka formalnosc, jaka byla jeszcze niedawno. Ale badzmy dobrej mysli! :)

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...