Jump to content

Placement Test


Recommended Posts

Jeśli chcesz zdawać do college to oni wymagają zdania SAT (dla wszystkich) i TOEFL z ang. (dla obcokrajowców) - z tym, że chyba community college mają niższe wymagania, i kursy ESL chyba w ogóle nie wymagają żadnych egzaminów, jeno transkrypty z Twojej szkoły. Jak chcesz iść na mgr lub dr (musisz mieć licencjat) to zamiast SAT zdajesz GRE. O tych egzaminach możesz poczytać na www.ets.org

Egzaminy możesz zdawać nawet w Polsce.

Link to comment
Share on other sites

studiowanie w usa patrze bardzo sie rozni od studiowania w Polsce

może mi ktoś wyjaśnić:

dowiedziałem się że trzeba przystąpić do testu placement i zależy jaki wynik to przydzielają na ten kurs esl ? i aż się osiągnie poziom akademicki to wtedy mogę studiowa ?

dobrze zrozumiałem?

Link to comment
Share on other sites

Placement test to jest test lub rozmowa kwalifikujaca "ucznia" na dany poziom. Kursy ESL to nie sa szkoly, to jak kursy w Polsce. Przychodzi kazdy chetny i musza go w jakis sposob zakwalifikowac z umiejetnosciami.

Prawdopodobnie szkola jezykowa, ktora sie interesujesz podala Ci takie wymagania. Kursy ESL a studia to raczej dwie rozne rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Wiele community college nie ma praktycznie zadnych wymagan. Maja tzw. polityke otwartych drzwi, wiec skladasz papiery i Cie przyjmuja. Placement test jest tak czy tak. Chodzi o zakwalifikowanie do odpowiedniej grupy, najczesciej z angielskiego i matematyki, jak ktos decyduje sie na konkretny kierunek moze tez byc z fizyki, chemii, biologii etc. Jezeli chodzi o przygotowania to ciezko powiedziec. Sa to normalne testy gdzie sprawdzaja znajomosc jezyka i matematyki, wiec oczywiscie im lepiej to znasz, tym wieksze prawdopodobienstwo ze dobrze wypadniesz na placement test i zakwalifikuja Cie do wyzszej grupy, czyli nie bedziesz musial brac tylu klas, zeby nadgonic z materialem.

Zalezy czy chodzi o same kursy ESL, takie przy bibliotekach dajmy na to czy w szkolach dla doroslych, czy o kursy ESL w collegach. Mozliwe, ze zalozyciel tematu rzeczywiscie bedzie studiowal, ale dajmy na to potrzebuje sie jeszcze nauczyc troche angielskiego, wiec bedzie musial zaczac od kursow ESL. Moze byc tak, ze pierwszy semestr bedzie mial tylko kursy angielskiego (ESL) albo powiedzmy jedna, dwie klasy ESL i reszte cokolwiek chce studiowac. Tak wiec czy najpierw trzeba bedzie zrobic kursy z ESL a dopiero potem studia czy obydwa jednoczesnie zalezy od wyjsciowego poziomu znajomosci angielskiego przez kandydata.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
zna ktoś stronki z testami placemet z ang ?

z matematyki jest tego pełno a z angielskiego nie mogłem znaleźć

Pewnie kazdy college ma swoje prawa ale kazdy chyba wymaga Placement test ze wzgledu na wiele poziomow Jezyka Ang czy Matematyki. Mi wziecie ostatniego poziomu klas ESL zaliczylo wymagania z General Education. Pewnych rzeczy sie nie przeskoczy i trzeba sprawdzic jakie klasy sa wymagane dla danego programu. Probny test z ang zwany u nas MTELP (Michigan Test of English Language Proficiency) jest na stronie http://www.oaklandcc.edu/International/mte...m#TEST%20SAMPLE

ja juz koncze swoj program ale jak masz pytania to pisz, chetnie odpowiem..bo rzeczywiscie na poczatku mozna sie w tym wszytskim pogubic :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...