Skocz do zawartości

Doktorat Z Elektroniki W Usa - Co, Jak, Gdzie?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ;)

Obecnie mieszkam w okolicy LA i pracuję jako stażysta. Jak dobrze pójdzie to w październiku skończę studia magisterskie na polskiej politechnice (elektronika, specjalność optoelektronika). Myślę o kontynuowaniu nauki, czyli zrobieniu doktoratu, na jakiejś uczelni w USA. Obecnie jestem na etapie orientowania się jak wygląda sprawa studiowania w USA jako nie-obywatel itp. Pytań mam jak zwykle wiele, jeśli ktoś miałby cokolwiek do powiedzenia w którejś kwestii to będę wdzięczny za podpowiedzi ;)

Sprawa pierwsza to wybór uczelni. Mój kierunek kształcenia to wybitnie coś w zakresie elektroniki/optyki/fotoniki. Konkretnie zarówno hobbystycznie jak i edukacyjnie skupiam się najbardziej na technice laserowej. Czy ma ktoś jakieś sugestie co do tego, gdzie będą dobre studia graduate z tych dziedzin? Mój znajomy polecał mi jakąś uczelnię w okolicy NY ale nie pamiętam co to dokładnie było. Ja bym jednak wolał coś na zachodzie. Myślałem o Caltech-u, UCSB (wiem, że tam goście są mocni w dziedzinie diod laserowych, jednak nie wiem jaką renomę ma uczelnia sama w sobie), UCLA, może UC Berkeley, University of Arizona (kozacy z optyki).

Sprawa druga to oczywiście kasa :lol: Czy stypendium przyznawane dla obcokrajowców przez samą uczelnię pozwala się utrzymać, czy raczej tylko pokrywa czesne (a może i czesne nie w całości?)? Czy są jakieś inne organizacje gdzie można szukać dofinansowania? Myślałem o Fulbright-cie (wiem, że wysoko mierzę, ale trzeba próbować), czy są podobne tego typu stypendia? Czy jeśli bym na coś takiego się załapał, to mogę jednocześnie mieć stypendium z uniwersytetu, czy wówczas już nie mam tej możliwości?

Sprawa trzecia to czas. Ile mniej więcej czasu przed planowanym rozpoczęciem studiów powinienem już mieć wszystko rozpracowane i zacząć wysyłać papiery do wybranych uczelni?

Na razie to tyle, za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę wdzięczny.