MarkExt Napisano 22 Maja 2011 Zgłoś Napisano 22 Maja 2011 Witajcie. Mój problem przedstawia się tak. Studiuję weterynarię i załatwiłem sobie praktyki w USA. Wszystko zostało już załatwione tylko pojawił się problem z wizą. Jest to wyjazd typu externship (nie mylić z internship) i jak dowiadywałem się wcześniej, cała Europa, a nawet kraje typu Egipt, Australia jeżdż na taki wyjazd na wizie turystycznej. Lekarze prowadzący też zalecają studentom wizy turystyczne, gdyż nie podchodzi to pod żadną inną kategorię - jest to bardziej wyjazd typu visitor niż praktyka. Bezpłatna, bez żadnego programu, bardziej jako możliwość zobaczenia niż nauczenia się. Trzy tygodnie temu byłem na wizycie w ambasadzie, nie wiedzieli kompletnie co mają zrobić, w końcu jeden z konsuli (był swoją drogą bardzo miły i mówił, że to świetna szansa itp) stwierdził, że zawiesza mój wniosek i mam donieść dokumenty, ponieważ podpina mnie pod wyjazd na wizę J-1. Jest bardzo dziwna sprawa, bo to nie jest praca ani wymiana studencka, a ja nie jestem w stanie zdobyć takich dokumentów (tak twierdzi moja pani doktor). Teoretycznie przedstawiłem swoją sytuację firmie wizowej, oni stwierdzili, że mimo, że jest to wyjazd prywatny a klinika nie jest na liście designated to i tak złatwią mi ten wniosek. Tylko, że zażyczyli sobie 2 tys dolarów... I teraz moje pytanie. Jeśli pójdę do konsula i powiem mu, że ten wyjazd nie kwalifikuje się na ta wizę, że wszyscy jeżdżą na B2, to zrobi coś z tym czy po prostu mnie nie puści? A jeśli już powie, że niestety, to czy mogę prosić o przyznanie wizy turystycznej, bo skoro rezygnuje z praktyk, a i tak mam opłacony wniosek to mógłbym pojechać sobie np na 3 tygodnie na wakacje? Z gory dziękuje za pomoc.
sly6 Napisano 22 Maja 2011 Zgłoś Napisano 22 Maja 2011 Mozesz powiedziec wszystko ale czy Ci ktos teraz uwierzy to nie wiadomo,bo jednak chciales cos zrobic co dla Konsula wyglada jak wyjazd na wizie J-1.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum