mekintosz Napisano 16 Października 2011 Zgłoś Napisano 16 Października 2011 Witam! Wiec sprawa ma sie tak - obecnie jestem uczniem 3kl LO i powiedzmy pol-zartem ze w dziecinstwie naogladalem sie za duzo filmow i postanowilem podjac studia w USA (i jest to czesc mojego "wielkiego planu" realizacji American Dream - i mam gdzies ze jest kryzys itd. - nie mam zamiaru zamieszkac w przyszlosci w USA tylko dla pieniedzy). Moja srednia z ubieglego roku to 5.21, mialem przyznane stypendium szkolne za dobre wyniki w nauce oraz bodajze prezydenta miasta na dodatkowe zajecia z informatyki rowniez za osiagi (choc nie mialem osiagniec szczegolnych - zrezta zapewne orientujecie sie ze olimpiady nie sa zbyt proste, a konkursow zwiazanych z moimi zainteresowaniami wcale tak wiele nie ma), 1 kl. LO bylo 4.85 (nowa szkola, standardowa polska nauczycielska taktyka terroru "co to was tutaj czeka" i motywacji stopniami), 3 gim (bo z tego co wiem niektore uczelnie wymagaja ocen z 4 lat) bodajze 5.02 - tak wiec mysle ze nie jest zle (co roku jestem w top ten w szkole - teraz 4 miejsce), aczkolwiek brakuje mi osiagniec dodatkowych i /lub wolontariatu, nie mam zadneog stazu, ani nigdzie oficjalnie nie pracowalem (choc swiadczac uslugi IT u przeroznych ludzi zarobilem sporo kasy - moze udaloby mi sie zdobyc jakies papierki potwierdzajace prace w branzy) - mam tez zaciecie menadzersko-biznesowe Planuje studia IT (majac nadzieje ze po studiach uda mi sie znalezc tam prace i zdobyc wize pracownicza, a pozniej osiedlic sie na stale, ew. w miedzyczasie miec szczescie w DV lottery ; myslalem tez nad ekonomia i zrobieniem MBA, bo w tym czuje sie jeszcze lepiej, ale niestety raczej mnie na to nie stac), mam na ten cel ~ $55k, wiec nie za wiele niestety i tutaj pare pytan: 1) Czy warto pchac sie na Ivy League? Byc moze bede mial gap year wiec bede mogl sie gruntownie przygotwac do SAT'ow i TOEFL'a. Wiecie - wszystkie podania, transkrypty itd. kosztuja, a nie jestem "wyrozniajacym sie" szczegolnie jak