forpoczty Napisano 1 Lutego 2012 Zgłoś Napisano 1 Lutego 2012 Witam, w 2007 roku byłam w Stanach w celach turystycznych przez 5 tygodni. Otrzymałam wizę turystyczną B2/B1 na 10 lat. W tym roku chciałabym tam pojechać na 3 miesiące, żeby tymczasowo legalnie popracować ( np w McDonald's ), tak, żeby podszkolić język, poznać trochę NY. Mam tam wujka, ale jeżeli to będzie możliwe wolałabym wynająć jakieś lokum na te 3 miesiące (opcjonalnie). Studiuję na uniwersytecie, jeszcze mi zostały 2 lata studiów, więc mam jakby punkt zaczepienia w Polsce - napewno nie chcę w Stanach zostawać, ten wyjazd byłby na miesiące letnie, wolne od studiów. Wnioskuję, że powinnam załatwić inną wizę ? Czy turystyczna nie pozwala mi na taką pracę tymczasową ?
Joanna30 Napisano 1 Lutego 2012 Zgłoś Napisano 1 Lutego 2012 Nie ma czegoś takiego jak "tymczasowo legalnie pracować" na wizie turystycznej. Wiza turystyczna - jak sama nazwa wskazuje - służy do pobytu turystycznego, a nie do pracy. Do pracy służy np. wiza pracownicza (o którą Tobie akurat nie chodzi). Możesz też wyjechać na program Work & Travel, ale tu raczej pracy w McDonald's nie znajdziesz. Poczytaj o wizach na w&t.
forpoczty Napisano 1 Lutego 2012 Autor Zgłoś Napisano 1 Lutego 2012 dziękuję bardzo za odpowiedź. ach te wizy...
Joanna30 Napisano 1 Lutego 2012 Zgłoś Napisano 1 Lutego 2012 Nawet jak nam je zniosą, to i tak nie będzie można sobie do pracy wyjechać.