coldsauce Napisano 25 Maja 2013 Zgłoś Napisano 25 Maja 2013 Jezeli chodzi o bilety to opieram sie na swoim doswiadczeniu w tej kwestii, plus...pracowalem w branzy lotniczej przez pewien czas.. Przebukowalem w swoim zyciu moze ze 3 bilety bez zadnej poprzedzajacej informacji ze strony przewoznika na temat warunkow zmiany danej taryfy...ciekawostka: 1 bilet do USA ktory kosztowal mnie tylko 1600pln....a wiec bardzo malo...przebukowalem...nie tylko na inna date, ale rowniez na powrot z innego lotniska...oczywiscie za dodatkowa oplata (o ile pamietam 80$)...wszystko w ciagu 2 min przez tel.. to co tutaj pisze dotyczy biletow na trasach transatlantyckich...nie wiem jak jest na trasach wewnetrznych....to tak dla jasnosci...Moj najnowszy bilet. ma rowniez taka opcje, sprawdzilem na infolini juz po fakcie/kupnie...a w warunkach taryfy nie bylo nawet slowa na ten temat... W dobie code share-ow (aliansow)....nie ma sztywnych ram okreslajacych dany bilet - powod jest bardzo prosty - przewoznicy bardzo dobrze na tym zarabiaja....i jak ktos mial problemy w tej kwestii...to po prostu dal sie zrobic w jajko (czyt. linie zarobily na nim jeszcze wiecej proponujac nowy bilet)...pozdrawiam Ale fakt, ze branza lotnicza z punktu widzenia konsumenta zmienila sie na gorsze....kiedys mozna bylo w klasie ekonomicznej na dlugich trasach zabrac ze soba 2 bagaze po 28 kg....potem zmienili na 2x 23kg...a teraz tylko jeden 23kg.....za drugi extra $...porazka...wiekszosc dawnych prestizowych lini zamienila sie w "tanie" linie lotnicze typu wizzair itp...
KaeR Napisano 25 Maja 2013 Zgłoś Napisano 25 Maja 2013 Też przebukowywalem wiele biletów, aż nadzialem się na delte i nie szlo ani przez agenta ani przez linię. Poprostu bilet był w najtańszej taryfie i rzeczywiście nikt nie doczytał, że żadne zmiany nie są możliwe, więc potwierdzam z pierwszej ręki a nie z drugiej i trzeciej. Było napisane jak wół, więc nie czuję się zrobiony w jajko :-)
jkb Napisano 25 Maja 2013 Zgłoś Napisano 25 Maja 2013 Ja zazwyczaj bookuję w konkretnych "booking fare codes", np. w Lufthansie wcześniej zawsze w V, obecnie zawsze w S (najniższy fare dający 100% kredyt milowy). Zawsze przed rezerwacją biletu w nieznanym do tej pory "fare basis code" sprawdzam np. w systemie Amadeus warunki taryfy. Tam dokładnie wszystko widać co i jak.
juraxuss Napisano 25 Maja 2013 Autor Zgłoś Napisano 25 Maja 2013 bardzo dziękuję za odpowiedzi. mam nadzieję że przebukowywać biletu ie będę musiał i zostanę w stanach na maksymalny okres czasu. miłego dnia
mathew75 Napisano 25 Maja 2013 Zgłoś Napisano 25 Maja 2013 Jeśli bilet jest kupiony w najtańszej taryfie i nie ma możliwości przebukowania to tak jest i kropka. Jeśli komuś taki bilet przebukowano (za opłatą lub bez) to znaczy że wyświadczono wam przysługę. Linie lotnicze to nie caritas. Agent na lotnisku może to zrobić ale nie ma takiego obowiązku. Głupotą będzie kupowanie takiego biletu jeśli ma się w planie jakieś zmiany.
juraxuss Napisano 25 Maja 2013 Autor Zgłoś Napisano 25 Maja 2013 planów na zostanie tam krócej nie mam, jak również nie mam wpływu a decyzję urzędnika celnego w USA. stąd to pytanie było
juraxuss Napisano 28 Maja 2013 Autor Zgłoś Napisano 28 Maja 2013 jeszcze jedno pytanie.. czy potwierdzenie wysłania formularza DS 160 może być wydrukowane jako czarno białe? czy koniecznie w kolorze?
juraxuss Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2013 jeszcze jedno pytanko. czy trzeba potwierdzać telefonicznie spotkanie z konsulem po umówieniu się internetowym?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.