Jump to content

Zielona Karta-Adres


Recommended Posts

Mam tę wymarzoną Zieloną Kartę. Podałem adres w USA grzecznościowy, teraz już mam wynajętą chałupę w NY, czy wiecie może jak zmienić podany adres i gdzie? W USA już, czy teraz w Ambasadzie??? Wiadomo, obecnie mam tylko wizę z napisem Imigrant w paszporcie, GC plastik ma przyjść właśnie na podany adres w formularzu (USA).

Link to comment
Share on other sites

Albo nikt mnie nie lubi, albo nikt nie wie :wink: ale ja już wiem, napiszę, bo może ktoś ma podobne pytanko. Przyszedł e-mail z ambasady: "można podać urzędnikowi na lotnisku zmianę adresu" i sprawa jest załatwiona GC dociera na nowy adres. Tak też podpowiedzieli mi na innym forum, choć ponoć są czasem problemy, czysto techniczne w przesyłaniu informacji w systemie. Coś nie zadziała i karta może powędrować na stary adres. Tylko jedna osoba miała przygodę w wytłumaczeniu tego tematu urzędnikowi, który upierał się przy swoim, że nie powinno się zmieniać.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz pod tym adresem dobrych znajomych to nic nie zmieniaj po prostu karta przyjdzie na ich adres ( ewentualnie nich dokleja twoje nazwisko na skrzynce bo z tym to roznie bywa czasem moga nie zostawic poczty) a oni ci ja przekaza. Jezli nie ma takiej mozliwosci to zmieniaj na lotnisku,, teoretycznie taka mozliwosc istnieje.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, z tą pewnością adresu, to raczej tak sobie, będę zmieniał na lotnisku. Dam znać jak sprawa dała się załatwić już po przylocie, i będziemy wiedzieć jak to jest w praktyce na tzw. ciele doświadczalnym .

Dzięki za informacje.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No i jestem! NY otwiera przede mną swoje tajemnice. Faktycznie, zmiana adresu nastąpiła na lotnisku bez przeszkód, urzędnik bardzo miły skrzywił się, że nie ma zgodności adresu w jego kompie z tym na deklaracji. Wyjaśniłem zmianę i wklepał ją do kompa. Social trzeba zmieniać osobiście w biurze. Przyszedł po 1,5tyg. na plastik GC jeszcze czekam minęły dwa tyg. to tyle jeśli chodzi o zmiany adresu w USA. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Upierdliwie dopisuję swoje posty, ale temat dla mnie był ważny, bo nikt nie potrafił mi pomóc, może ktoś coś wyniesie z moich doświadczeń.

Nie ZADZIAŁAŁO, zmiana na lotnisku nie spowodowała przysłania GC na nowy adres, udało się ją jednak odzyskać, jeśli nie to dopiero byłby problem.

Ponoć trzeba było Panu urzędnikowi wyraźnie wbić do głowy: PRZYSŁAĆ NA NOWY ADRES, ja tego nie zrobiłem, tylko go podałem. Teraz musiałem wysłać AR-11 dotyczący zmiany adresu do Kentucky.

Link to comment
Share on other sites

Snoopy napisal:

"No właśnie, to ich HIGH TECH to tylko w telewizji i gazetach. Ogólnie to straszny mają tutaj bajzel."

Widze ze juz wiesz wszystko o Ameryce.

ps. dlugo juz jestes w stanach? 2-3 tygodnie?

nie bedzie ci lekko.

A czemu ma służyć ta niewątpliwie ironiczna uwaga? Kolejnej wojnie na słowa? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nie wypowiadam nikomu wojen, za stary na to jestem. Chcialem tylko uswiadomic conieco mlodziez, ktora juz wie jak to w tej Ameryce administracja szwankuje. Polecam poczekac az kolega zaplaci podatek przez net w 10 minut, zalozy firme w us w ciagu jednego dnia, kupi pierwszy samochod a potem dom. Po prostu pozyje tutaj troche dluzej. WTEDY prosze porownac to z tymi samymi czynnosciami wykonywanymi w Polsce i ewentualnie zaczac narzekac. Czyli za lat pare.

Snoopiemu zycze powodzenia i wiecej pokory.

moderatora pozdrawiam

OK, masz rację. Nawzajem! :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...