Skocz do zawartości

Emigracja z wizy dla inwestorów E-2.


MarcinW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem 24-letnim studentem 3 roku prawa, ale od ponad 2 lat nie studiuje.

Z powodu sporych problemow finansowych zmuszony bylem wyjechac wraz z zona do Anglii gdzie w ciagu tego czasu awansowalem ze sprzatacza na managera hotelu.

Wczasniej miedzy 2 a 3 rokiem studiow bylem na programie WaT w USA. Stany zupelnie mnie oczarowaly. W 5 miesiecy nauczylem sie jezyka praktycznie od zera, udalo mi sie awansowac z pracownika polowego do asystenta glownego winiarza w winnicy, nawiazalem wspaniale przyjaznie trwajace po dzis dzien (1/4 ludzi na moim weselu byla z USA).

Potrzebuje pilnie porady w kwestii strategii wizowej ktora pozwolila by mi osiagnac w konsekwencji Green Card.

Do konca lipca musze zadecydowac czy przedluzyc moj kontrakt z dotychczasownym pracodawca w UK czy wracac do Polski i konczyc studia (grozi mi wydalenie z uniwersytetu jezeli nie wznowie studiow w pazdzierniku).

:arrow: Moj byly pracodawca z USA moglby mnie sponsorowac, ale tylko jako pracownika niewykwalifikowanego co wiem ze moze zajac kilka lat.

:arrow: Z drugiej strony bylbym w stanie zainwestowac ok 300tys $ z wlasnej kieszeni aby uzyskac wine e-2 dla inwestora, ale nie wiem jak moge ta droga osiagnac w konsekwencji status stalego rezydenta, ile moze to zajac czasu i czy jest to w praktyce osiagalne.

:arrow: Wreszcie moge dokonczyc studia w Polsce i probowac szukac sponsora w zawodzie prawnika, ale rozsadek podpowiada mi ze szanse na znalenienie pracy w zawodzie po polskim prawie w USA so nikle. Czy musi to byc praca w wyuczonym zawodzie czy tylko liczy sie fakt ze mialbym magistra, tzn. czy moglbym jako mgr. prawa starac sie o sponsoring jako manager hotelu? Ile mogloby to zajac?

Bylbym bardzo wdzieczny jezeli ktos zechcial by podzielic sie ze mna swoim doswiadzczeniem i wiedza w tej sprawie, a widze ze doswiadzczenia jak i wiedzy uzytkownikom tego forum nie brakuje.

Dziekuje.