Skocz do zawartości

Jak w praktyce wygląda procedura uzyskiwania wizy H-1B? Jakie są szanse?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Poszukuję praktycznych porad w sprawie procedury uzyskiwania wizy H-1B. Obecnie studiuję odnawialne źródła energii (renewable energy) na Politechnice Wrocławskiej. Po ukończeniu studiów będę posiadać tytuł inżyniera, co jest równoważne z bachelor's degree, najpewniej zrobię także magisterkę, co będzie równoważne ze stopniem master's degree. Tym samym spełnię podstawowe wymaganie, jakie trzeba spełnić, aby ubiegać się o wizę H-1B. I tutaj zaczynają się schody.

Jak wiadomo, trzeba znaleźć pracodawcę, który zeche nas sponsorować, a następnie trzeba zostać wylosowanym w loterii wizowej, która odbywa się tylko raz w roku. Zatem jak w praktyce wygląda cała ta procedura, ile trwa, i jakie są szanse powodzenia?

  • Czytałem, że posiadając tytuł równoważny do bachelor's degree, wymagane są 3 lata doświadczenia w zawodzie, a w przypadku master's degree, doświadczenie nie jest wymagane. Czy w praktyce rzeczywiście to tak wygląda? Znajdziemy pracę w dobrej firmie posiadając tak znikome, lub wręcz zerowe doświadczenie? Wydaje się to niemożliwe.
  • Pracodawcy lepiej jest szukać na własną rękę na portalach typu LinkedIn, czy może lepiej przez jakąś agencję z asystą prawnika? Jaka jest szansa, że jakaś firma chociaż na mnie spojrzy? Jak można zwiększyć swoje szanse?
  • Jaki to ma sens, że nawet jeśli znajdziemy pracodawcę, to i tak w praktyce nic z tego nie wynika, bo trzeba jeszcze zostać wylosowanym w loterii?
  • Swoją drogą, jak duże bywają szanse bycia wylosowanym w tej loterii dla Polaków?
  • Czy w mojej dziedzinie (odnawialna energia, inżynieria) jest duże zapotrzebowanie na pracowników w Stanach? Czy szanse osiągnięcia celu tą drogą są duże?