Jump to content

marwin

Użytkownik
  • Content Count

    220
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

marwin last won the day on December 15 2019

marwin had the most liked content!

Community Reputation

66

About marwin

  • Rank
    Aktywny użytkownik

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    ND
  • Zainteresowania
    Structural & Civil Engineering

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lyk statystyk dotyczacy przyrostu ludnosci w poszczegolnych rejonach/counties w ostatnich ca. 10 latach. Opublikowane 5 dni temu, wiec w miare swieze: https://www.census.gov/newsroom/press-releases/2020/pop-estimates-county-metro.html
  2. @andyopole jezdzac po stanach widzialem tylko ta obowiazkowo obsluge w NJ and OR. Zawsze wydawalo mi sie, ze jest to kilka dodatkowych centow w cenie paliwa, ktore musze placic.
  3. Przepraszam, ale pewnie jak zwykle nie bylem zbyt jasny w swoich wypowiedziach. Nie do konca kwestionuje prawosc stay-at-home. Sluchalem jednak gubernatora i on sam powiedzial, ze definicja essential rozni sie bardzo od stanu do stanu (nie najwazniejsze), ale rowniez powiedzial, ze uwaza iz takie zamkniecie moze byc unenforceable. Nie rozwijal tego bardziej, ale ja widze ile tu zalezy od pojedynczego czlowieka dobrej woli i odpowiedzialnosci jak bardzo bedzie sie stosowal na wiosce 60 mil od Bismarck/Minot (czyt. najblizszej policji) do tych rozporzadzen. Wiec odwolanie sie do responsibility moze byc rownie (nie)skuteczne jak stay-at-home. Obecnie, oprocz unikniecia zarazenia, chce miec pewnosc ze moja wolnosc nie bedzie ograniczona bezprawnie, i jezeli bedzie ograniczona zgodnie z prawem to do jakiego momentu (nie musi byc wyrazony czasem, ale moze byc formula). W mniejszym stopniu, gdyz mleko sie juz rozlalo, mam ogromny zal do prezydenta za chec stimulus package i wysylanie czekow. Kupuje sobie wyborcow:( Niewielka grupa osob dostanie cos, kosztem zadluzania kilkukrotnie wiekszego kazdego z nas (tu akurat representative z KY wyliczyl; gdy dodamy ze KY ma rowniez senatora Paul, to podejrzewam ze inteligencja pomiedzy KY a osciennymi stanami rozklada sie bardzo nierownomiernie;)). Zastanawia mbie w tym, jak sie skoncza podejscia firm podobne do opisanego tutaj, czyli wstrzymania wyplaty, bo dostajesz czek od Panstwa: https://www.foxnews.com/us/texas-stimulus-money-company-paychecks Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  4. Chyba sie szczegolnie nad tym nie zastanawiam, poza faktem, ze chcialbym miec pewnosc, lub jakiekolwiek potwierdzenie, ze ten i ten akt prawny pozwala wladzy federalnej na taka ingerencje na poziomie stanu. By to wyjasnili w jakims przekazie, a nie tylko byly to slowa Twoje, moje, czy zwyklych ludzi. Druga sprawa, o ktorej nie slysze to kiedy 'zamkniecia' sie skoncza. Rozumiem, ze sytuacja jest plynna, ale wprowadzajac ograniczenia oczekiwalbym wiadomosci, jaki event spowoduje ich cofniecie. Strzelam, ale: - gdy umrze 30% - przyznamy, ze cofamy bo nieskuteczne, - gdy zatrzymamy wzrost zachorowan do poziomu x (number) dziennie - raczej nonsens, bo ze wzgledu na gestosc to x jest inne w NY a inne w ND, - gdy poziom nowych zachorowan bedzie malal przez x (odgornie ustaline) dni pod rzad - nie wiem, ale pewnie jedna osoba chora nawwt moze na nowo wtwolac epidemie, - czekamy az liczba chorych spadnie do 0 i nowych przypadkow tez 0? - itd: czy moze szczepionka, czy moze gdy 50% ludzi to przejdzie itp. Czy ktos moze mi odpowiedziec co bedzie katalizowac odwolanie zamkniecia? Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  5. @mcpear zgadzam sie ze wszystkim co piszesz:) pewnie i u nas ulegnie. Ale oprocz wirusa bojmy sie o swoja wolnosc, a o tym niewielu mysli. Jakos tak jakbysmy o najwazniejszym zapominali. Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  6. Oczywiscie, ze raczej udowodnic nie bede w stanie (zarazenia). Jednak od zarania dziejow ludzie walczyli o wolnosc. I gineli. Wiec poswiecenie zycia dla ochrony lub zdobycia wolnosci nie jest czyms niesamowitym (choc coraz czesciej mowi sie o heroizmie, a kiedys moglo to byc norma). Osobiscie, pewnie tak jak wielu, sie jakos boje. Mam 300lbs i plytki oddech od lat;) Zona i dzieci chodza na spacery, ale nie na zakupy. Ciesze sie, ze jest szerokodostepna informacja o przyczynach i skutkach, zamierzam sie stosowac do rozporzadzen, nie chce tylko by doszlo do jakiegos trwalego lub tymczasowego BEZPRAWNEGO ograniczenia wolnosci, lub co rownie grozne ustanowienia praw ograniczajacych wolnosc. Tylko i az tyle. Od razu uprzedze - nie czuje sie chetny by umierac od koronawirusa, ale chce by broniono naszej wolnosci. Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  7. @Xarthisius nie wiem, czy chory obywatel powinien isc do pracy. Nie znam prawa na tyle. Ale podejrzewam, ze jezeli udowodnie ze zarazilem sie od Pana X, podobnie jak jesli udowodnie ze Pan Y mnie stuknal, to prawdopodobnie moge ubiegac sie o zadoscuczynienie. Boje sie tylko, ze moze nie byc prawa ktore zabrania choremu isc do pracy, a ktos moze go zmuszac do zostania w domu. I to byloby straszne. Tak samo jak boje sie, ze wladza federalna moze ingerowac w sprawy, ktore powinny byc regulowane na szczeblu lokalnym (albo przynajmniej stanowym), bo chyba zgodzimy sie ze Queens Co (NY) ma dramatycznie wieksze problemy niz zapewne 80% counties w Midwest. Na sam koniec zas jestem pewien (powyzsze byly tylko moje strachy i przypuszczenia), ze mozesz sie izolowac, self-izolowac, shelter(owac) jak dlugo chcesz przed, pomimo, po i kiedykolwiek wymyslisz bez wzgledu na epidemie. Obecnie izolacja raczej pomoze w uniknieciu zarazenia, ale nie chce by o tym decydowal za mnie ktos. Jestem na tyle glupi, ze chce sam sobie wazyc ryzyko. Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  8. Dzieki Bogu wybralem sobie do zycia kraj, w ktorym jest porzadek prawny, a nie tylko (choc to domena rowniez obecnego prezydenta, niestety) patrzenie na slupki poparcia, bo ludzie wiedza lepiej. Od kilku dni, jesli nie tygodnia slysze w kolo (i czytam) by zamknac ND. Wczoraj zrobilem sobie ta przyjemnosc by posluchac na zywo przemowienia naszego gubernatora. Cytuje z glowy: 'Otrzymujemy wiele telefonow od ludzi, by zamknac stan. Taka decyzje w ostatnich dwoch dniach podjela MN i MT. Ale my od poczatku naszej historii szczycimy sie wolnoscia. Kazdy z Was moze robic wiecej, niz tylko co ja sugeruje by sie chronic od obecnego zagrozenia. Pokazmy, ze jestesmy zarowno wolni, jak i odpowiedzialni - w zwiazku z tym podjalem decyzje o niezamykaniu ND narazie'. I takie podejscie mi sie podoba. Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  9. Stanton, ND - dzisiejsza cena $1.59 Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  10. Ja z osobistej perspektywy powiem, ze prezydent stracil pol mojej milosci jaka do Niego mialem w 2 dni. Najpierw ciecie stop do prawie 0 (ok, mozna sie klocic, ze to nie on, ale ruch byl przez niego wyczekiwany), a potem ten darmowy cash. Czuje sie jakbym dostal podwojnie kapciem w morde. Czlowiek pracuje by bylo mu lepiej, a teraz chca dawac pieniadze za darmo. Brak slow... Normalnie rece opadaja, a na horyzoncie brak kandydata lepszego:( Niechze chociaz moje wiesniactwo pobudzi jakimis konserwatywnymi haslami kulturowymi, bo inaczej to moze stawac w jednym rzedzie z lewakami:(
  11. @katlia nie sadze, ze w zwiazku z obecna panika bedzie potrzeba bronienia sie od Zombie, czy czegokolwiek. I nie chcialbym w zyciu musiec mierzyc z broni do kogokolwiek, ale jednak gdybym mial wybor strzelic, czy byc zastrzelonym przez kogokolwiek zagrazajacego mi, rodzinie, czy mojemu mieniu, to jednak chce miec jakies szanse. Mam bardzo mierne umiejetnosci, zwlaszcza w broni krotkiej. Moja corka calkiem niezle posluguje sie karabinem .22lr. Ale by dojsc do jakiejkolwiek wprawy zajelo mi dobre 2 lata cwiczen i pewnie z 7,500-9,000 naboi. I wciaz niech Bog mnie strzeze bym musial wyciagnac kiedys bron, bo nie wierze sobie bym trafil lub chcial trafic. O bron w domu najpierw prosila moja zona, a ja z czasem sie wciagnalem i jest to dzis jedna z moich niewielu rozrywek. Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  12. Jak cos przyjedz w nasze rejony, my tu jeszcze mamy resztki wolnosci Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  13. Ja piernicze, Zachodnia Bialorus sie wali: Bialystok walczy z Lomza czy odwrotnie.
  14. Srodkowa i zachodnia ND: benzyna na wiekszosci stacji po $1.95, ale widzialem juz tez po $1.89. Nie wiem po ile Sams Club w Bismarck, ale oni czesto maja 5% taniej. Wschodnia ND ma zawsze taniej niz reszta (gdy Bismarck mial $2.59, to Fargo $2.35), wiec tam moze byc ponizej $1.80. Sent from my SM-G973U using Tapatalk
  15. @ilya_ taki artykul mi sie trafil dzisiaj: https://www.foxnews.com/us/vicious-new-york-city-mugging-caught-on-video-nypd Czyli widze (a patrzac na zdjecia czarno to widze), ze w NYC bez zmian:) Tylko to Crown Heights mnie zastanawia, bo tam w polowie jest normalnie. Uwazaj jakie buty nosisz...
×
×
  • Create New...