kamilaKrk Napisano 5 Września 2008 Zgłoś Napisano 5 Września 2008 Czesc. Prosze o rade. Ogolnie styuacja wyglada tak: moj ojciec wyjechal do usa 20 lat temu, rodzice sie rozwiedli ok 10 lat temu. Moja mama zostala tu, jednak 2 lata temu z petycji jej siostry obywatelki usa dostala zielona karte. Ojciec tez ma zielona za oklo 2 lata bedzie mial obywatelstwo. Przebywa tez tam moja siostra 27lat nieleganie od okolo 4 lat. Pytanie moje czy lepiej poczekac az ojciec bedzie obywatelem i wtedy skladac petycje o zielona karte ? czy teraz skladac poki ma zielona ? i ile to trwa w obu przypadkach... ?i ktora droga bedzie madrzejsza ? mam 24 lata jestem studentka 2roku studiow dziennych w czerwcu staralam sie o wize w krakowie po raz drugi po 3 letniej przerwie, po raz drugi dostalam odmowe. Uzasadniono to tak iz moja siostra zostawila studia na 2 roku i tez wyjechala i do tej pory zostala i powiedzial ze tez tak zrobie. Drugi powod ze mam tam cala rodzine i prawdopodobnie tez chce wyjechac na stale. Chce wyjechac tam teraz na swieta bozego narodzenia na 2 tygodnie, lecz minie dopiero 6 miesiecy od ostatniej rozmowy i moje pytanie brzmi jak udowodnic ze cos mnei tu trzymam co mam zmienic ? pracowac na dziennych? isc na zaoczne? i znalesc prace? co mam zrobic zeby chociaz wize dostac na 3 miesiace? czy jest sens wogole probowac w grudniu ? Po skonczeniu studiow chce tam wyjechac na stale. Prosze o rady.