Skocz do zawartości

Emigrowac Czy Nie Emigrowac ? Oto Jest Pytanie


nastinasti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kieruje swoj dylemat do tych, ktorzy zamieszkuja aktualnie w USA.

Krotko mowiac, od kilku miesiecy dosc mocno zastanawiam sie nad emigracja do Nowego Yorku ( na okolo pol roku do 1 roku max ). Chodzi mi glownie o zarobienie jakiegos wiekszego kapitalu na budowe ( potrzebuje okolo 150 000 PLN ).

Jestem posiadaczem zielonej karty. Ostatni raz bylem w N.Y. w lutym 2008 roku. Takze zostalo mi niewiele czasu na podjecie decyzji o ewentualnym wyjezdzie.

Mam doswiadczenie glownie w gastronomii ( serwis ), z angielskim tez nie jest najgorzej.

I tu wlasnie powstaje moje pytanie. czy oplaci mi sie jechac tam na tak krotki okres ( od pol roku do 1 max ), ile jestem w stanie zarobic miesiecznie ( odpada mi oplata za mieszkanie ).

Ostatnio wiele czytalem na temat recesji w USA, ale nie mam pojecia jak to sie odnosi do branzy gastrnomicznej/hotelarskiej.

Nie chcialbym pojechac tam i sie mocno rozczarowac. Dodam za tutaj w Polsce nie mam najgorzej platnej pracy ( okolo 3000 PLN/miesiac ), ale splacanie kredytu przez najblizsze 30 lat to tez nie jest piekna przyszlosc. Dlatego mocno zastanwiam sie nad wyjazdem, aczkolwiek bardzo trudno podjac mi decyzje. Zalezy mi zeby zapewnic dobry byt ( przede wszystkim mojej 7 miesiecznej coreczce :) ).

Jezeli ktos jest mi w stanie doradzic, bede wdzieczny za kazda podpowiedz.

Z gory dziekuje i czekam na dobre rady.

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie w branzy gastronomicznej jest bardzo nieciekawie, duzo gorzej niz bylo np rok czy 2 lata temu. Ludzie oszczedzaja pieniadze i nie wychodza do restauracji tak czesto jak kiedys, a jak juz wychodza to nie wydaja tyle co kiedys. Wiem to z kilku zrodel, znam wiele osob pracujacych w tym biznesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach