Skocz do zawartości

Wiza Turystyczna?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chcialam wyjechac na te wakacje do Usa na praktyki, znalazlam firme, ktora zgodzila sie mnie goscic. Wprawdzie praktyki sa bezplatne ale zapewnia mi zakwaterowanie i wyzywienie. No i pojawil sie problem z wiza. A mianowicie powinnam sie ubiegac o J1, ale owa firma nie wypelni mi formularzy ds2019 i ds7002, ani nie zapisze do tego programu(bodajze sevis). W zwiazku z tym zdecydowalam sie ubiegac o wize turystyczna. I teraz mam pytanie: jaka dlugosc pobytu mam wpisac na wniosku ( chce tam byc 3 miesiace)? Wolalabym pisac prawde ale jakie wtedy mam szanse na otrzymanie jej? I jezeli wpisze 3 miesiace to ile pieniedzy powinnam miec? W Usa bylam w 2005roku z wiza J1 i wrocilam przed uplywem jej waznosci. Dodam, ze pracuje juz od poltora roku (na pol etatu i mam najnizsza krajowa)a umowe mam do 2012. W dodatku dostane urlop bezplatny na czas wyjazdu. No i jestem studentka. Rodziny w Usa nie mam( co prawda wujek z ciotka maja wize i tam co jakis czas jezdza, ale trudno mi powiedziec kiedy akurat w USA beda, bo nie utrzymuje z nimi kontaktow). Myslicie, ze mam szanse, zeby dostac wize, czy raczej nie?

No i sprawa druga: jak bylam w USA w 2005 to pracodawca zglosil mnie o tego "magicznego" programu. czy wyjezdzajac teraz ten "nowy" pracodawca musi mnie zglosic jeszcze raz( chodzi o wize J1)

Dziekuje za pomoc,

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sevis nie jest do wiz turystycznych

jesli chcesz jechac ponownie na WAT lub praktyki (wiza J1) to wtedy wiaze sie to z kolejna oplata za sevis i cala procedura z tym zwiazana

jesli lecisz na pratyki nieplatne, to ja proponuje ubiegac sie o wize turystyczna tak jak Ci to opisal sly6 i w ramach swoich wakacji odbyc takie praktyki, zupelnie inna sprawa jesli te praktyki okaza sie platne i pracodawca np. poprosi Cie o SSN lub inne dokumenty

zakladam jednak, ze lecisz zdobyc doswiadczenie :-)

Odnośnik do komentarza