Kasia G Napisano 8 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 8 Lutego 2009 Vlade, dziekuje bardzo za szczegolowe wyjasnienie. Wciaz sie nad tym zastanawiamy, poniewaz sam formularz nie zawiera zadnych wyjasnien, a moje zarobki w Polsce byly na tyle niskie, ze tu prawdopodnie nie musialabym skladac zeznania podatkowego. W USA nie pracowalam przez pozostale 9 m-cy. Czy nie da sie tego 'ominac'? Moze sie to okazac na tyle skaplikowane, ze bedziemy musieli skorzystac z pomocy HR. A to u nas kosztuje ok. $100. Poza tym potrzebny bylby moj PIT z Polski.. Po prostu wolelibysmy tego uniknac..
kubakj Napisano 8 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 8 Lutego 2009 Tak, ma to wplyw na rozliczanie sie tutaj. Jako rezydent podatkowy w stanach masz obowiazek rozliczyc sie z calosci dochodow otrzymanych w danym roku, w tym tych z Polski. To na tej samej zasadzie co polski urzad skarbowy sciga ludzi pracujacych za granica, tylko w odwrotnym kierunku. Ale poniewaz podatki w Polsce sa duzo wyzsze niz w stanach, nie powinno to spowodowac zwiekszenia kwoty podatku do zaplacenia w USA, moze co najwyzej wbic Cie w wyzszy prog podatkowy, ale nawet w takim przypadku beda to sladowe ilosci. Razem z formularzem 1040 skladasz formularz 1116 (Foreign Tax Credit). Wykazujesz w nim dochody z Polski (czesc 1a) i podatki zaplacone w Polsce (Part II). I potem wartosc z pola 29 przenosisz do 1040 (pole 51 Foreign Tax Credit) a do pola 7 z form 1040 dodajesz dochod z Polski i z USA razem. Kurs wg jakiego przeliczasz dochod z PLN na USD najlepiej jest wziasc z jakiegos odgornego zrodla. FED przestal publikowac oficjalne kursy, takze ja wzialem kursy NBP z dnia kiedy dostawalem wyplate i wg tego kursu przeliczalem dochod i zaplacone podatki. Dolaczylem im statement wyjasniajacy te metode i pokazujacy daty, kurs, dochod i podatek na kazdy dzien wyplaty. Potem pieczolowicie zsumowalem. I nawet im dolaczylem polski PIT-11 z wyjasnieniem co to jest Sprawdz jakie jest prawo stanu w ktorym mieszkasz, mozliwe ze bedziesz musiala zaplacic stanowy podatek od tego dochodu z Polski. Ja akurat mieszkam w PA i wpadalem pod definicje part-year resident i nie musialem placic podatku od dochodu otrzymanego zanim sie tu sprowadzilem. Nie placi sie podatkow z poza USA w tych miesiacach, w ktorych nie bylo sie rezydentem USA w sensie podatkowym.
vlade Napisano 9 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 9 Lutego 2009 Vlade, dziekuje bardzo za szczegolowe wyjasnienie. Wciaz sie nad tym zastanawiamy, poniewaz sam formularz nie zawiera zadnych wyjasnien, a moje zarobki w Polsce byly na tyle niskie, ze tu prawdopodnie nie musialabym skladac zeznania podatkowego. W USA nie pracowalam przez pozostale 9 m-cy. Czy nie da sie tego 'ominac'? Moze sie to okazac na tyle skaplikowane, ze bedziemy musieli skorzystac z pomocy HR. A to u nas kosztuje ok. $100. Poza tym potrzebny bylby moj PIT z Polski.. Po prostu wolelibysmy tego uniknac.. Generalnie ludzie, ktorych znam pukaja sie w glowe jak im mowie, ze rozliczam swoje podatki w stanach wliczajac polskie, ale poniewaz nie jestem jeszcze zdecydowany czy zostane tu na stale, robie wszystko z duza dokladnoscia, zeby miec mocne dowody w przypadku ewentualnego sporu z polskim urzedem skarbowym po powrocie. Osobiscie watpie zeby IRS dochodzil wielkosci Twoich dochodow z Polski w sytuacji jesli nie mialas dochodow w stanach, a nawet w tym niezwykle malo prowdopodobnym scenariuszu ze jednak jakos by sie dowiedzial to i tak ewentualne konsekwencje bylyby zadne, bo moglabys tlumaczyc ze nie wiedzialas, a po drugie pominiecie ich nie powodowalo obnizenia zobowiazan podatkowych w stanach (zakladajac, ze faktycznie byly na tyle niskie ze nawet nie zmienialy sie wam "widelki" podatkow w USA). Nie placi sie podatkow z poza USA w tych miesiacach, w ktorych nie bylo sie rezydentem USA w sensie podatkowym. Jesli zglaszasz swoj status podatkowy jako "Dual status alien" w danym roku podatkowym. Ale wtedy nie mozna sie rozliczac jako malzenstwo, korzystac ze standard deduction itd. i z punktu widzenia dochodow z Polski, gdzie podatki sa duzo wyzsze, lepszym rozwiazaniem jest zadeklarowanie swojej rezydencji podatkowej w calym roku w stanach i rozliczenie sie z calosci ogolnoswiatowych dochodow. W przypadku malzenstw mozna o zrobic po prostu skladajac oswiadczenie, osoba samotna musialaby sie powolywac na zapisy umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania miedzy stanami a Polska.
Kasia G Napisano 11 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 11 Lutego 2009 Dziekuje jeszcze raz za odpowiedzi. Bedziemy sie rozliczac bez wlaczania moich dochodow z Polski. Chcielibysmy zlozyc tax return elektronicznie. Czy w tym wypadku tez musimy zlozyc oswiadczenie o tym, ze wybieram USA jako miejsce mojego opodatkowania? Czy jesli tego oswiadczenia nie zlozymy, to groza nam jakies konsekwencje?
vlade Napisano 12 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 12 Lutego 2009 Przeczytaj sobie paragraf "Choosing Resident Alien Status" z pub. 519. Pisza tam, ze trzeba zlozyc oswiadczenie podpisane przez obojga malzonkow, co chyba wyklucza mozliwosc zlozenia tego elektronicznie. Bez tego oswiadczenia teoretycznie IRS moze zakwestionowac zasadnosc wspolnego rozliczenia przez uznanie Cie jako Dual Status Alien, szczegolnie jesli SSN dostalas w ciagu tego roku, a nie wczesniej (data wydania jest akurat bardzo latwa do sprawdzenia, nawet przez prywatna osobe). Ja dla swietego spokoju bym to wyslal poczta, jak uzywasz jakiegos TurboTax to po prostu drukujesz formularze zamiast wysylac elektronicznie, dolaczasz oswiadczenie, no i zwrot dostaniesz po paru tygodniach zamiast dniach.
Kasia G Napisano 13 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 13 Lutego 2009 Ja dla swietego spokoju bym to wyslal poczta, jak uzywasz jakiegos TurboTax to po prostu drukujesz formularze zamiast wysylac elektronicznie, dolaczasz oswiadczenie, no i zwrot dostaniesz po paru tygodniach zamiast dniach. hehe, no wlasnie.. Czytalam cala publikacje 519. Nigdy nie bede ksiegowa. To dla mnie czarna magia.. Vlade, jesli zloze to oswiadczenie, to nie beda sie czepiac tych dochodow z Polski? Czy w oswiadczeniu mozemy zaznaczyc, ze rozliczamy sie razem za okres od momentu, kiedy bylismy malzenstwem? (przyznam, ze dla mnie to nie brzmi zbyt logicznie, ale sie zupelnie na tym nie znam)
miszkek Napisano 15 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 15 Lutego 2009 Witam wszystkich forumowiczow, Podatki to nie mily obowiazek, no ale rozliczac sie trzeba. W tym roku mam dosc powazny problem ze zdobyciem W-2 za 2008 od mojego bylego pracodawcy. Jednym slowem olewa mnie i nie chce wyslac druku. Jedyne co posiadam to ostatni paycheck, stad wiem jaka zaliczke pobral na taxy. Jednak jest to za malo, bo potrzebuje jego EIN, zeby moc zrobic e-file taxow. Chce tez dodac, ze pracodawca przestal odbierac ode mnie telefony, wiec nie mam jak sie z nim skontaktowac. Mial ktos, kiedys podobna sytuacje, co powinnam zrobic, gdzie sie zglosic, kogo pytac o pomoc? Ratunku!!! Odnosnie podatkow mam jeszcze jedno pytanie. Zalezy mi pilnie na rozliczeniu, bo chcialam je dodac do pakietu o AOS. Myslicie, ze jest taka potrzeba, czy zabrac to tylko na interview? Dodam, ze pracowalam bez pozwolenia i zaznaczone jest to w odpowiedniej formie G-...(ze pracowalam) Jezeli zna ktos odpowiedzi na moje pytania, prosze o pomoc. Happy Valentine's Day!!!
kubakj Napisano 15 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 15 Lutego 2009 Wysle W-2, oj wysle, chyba, ze chce isc do pierdla.
miszkek Napisano 17 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 17 Lutego 2009 Udalo mi sie znalezc informacje na temat "zaginonego" W-2. Dla tych, co mogliby znalezc sie w podobnej sytuacji. Documents like Forms W2, 1099-Int, 1099-Misc, 1099-R are needed to complete your tax return. They contain information about your income that you may be required to report on your tax return. Some of these forms may even be available online. It depends upon the policy of your employer or the who issues the form. So find out from them if you can view it or download it online. If your employer does not have your W2 information online, then you can not get it online from any other source. If you are an employee you will get Form W-2, Wage and Tax Statement, from each of your employers each year. For example, your employer has until January 31, 2008 to give you 2007 form. You should allow two more weeks to receive your W-2 from employers who send them by mail. If you do not receive your Form W-2, contact your employer to inquire if and when the W-2 was mailed. If it was mailed, it may have been returned to your employer because of an incorrect or incomplete address. After contacting your employer, allow a reasonable amount of time for your employer to resend or to issue the W-2. If you misplaced your W-2, contact your employer. Your employer can replace the lost form with a “reissued statement.” Be aware that your employer is allowed to charge you a fee for providing you with a new W-2. When you do receive your W2, first thing you should do is to check all the information on it to make sure that it is correct. Check your social security number and income and taxes reported on it. Contact IRS You should try to get W2 from your employer, as this will save your from some future problems that may arise. If you still do not receive your missing or corrected form by February 15th, contact the IRS for assistance at 800-829-1040. When you call, have the following information: *Employer's name, address, city, and state, including zip code and phone number, *Your name, address, city and state, including zip code, and Social Security number, and *Dates of your employer and an estimate of the wages you earned, the federal income tax withheld, and the period you worked for that employer. The estimate should be based on year-to-date information from your final pay stub or leave-and-earnings statement, if possible. With your information, the IRS will contact the employer/payer for you and request the missing form. IRS will also send you a Form 4852 (Substitute for Form W-2 or Form 1099-R). Use Form 4852 for Tax Filing It is always better to get W2 from your employer. If you do not receive the missing information in time to file, you may use Form 4852, Substitute for Form W-2, Wage and Tax Statement. Attach Form 4852 to the return, estimating income and withholding taxes as accurately as possible. There may be a delay in any refund due while the information is verified.
Kasia G Napisano 28 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 28 Lutego 2009 Dla wszystkich majacych podobne problemy w przyszlosci.. Najtanszym sposobem sprawdzenia poprawnosci skladanych dokumentow jest rozmowa telefoniczna z Internal Revenue Office - Customer Service. My skladamy jedynie 1040EZ, bez deklaracji i PIT-a z Polski. Mozemy to zrobic elektronicznie. Acha, nalezy zapisac nazwisko osoby, z ktora sie rozmawialo (w przypadku, gdyby wyniknely jakies problemy).
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.