Skocz do zawartości

Sport W Uczelniach Wyższych Usa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Może niektórym wyda to się dziwne, ale jako Polak kocham... football amerykański. Od zawsze wiedziałem, że nie urodziłem się w tym kraju co powinienem... Jestem obecnie uczniem LO (jednego z lepszych w Polsce :P ) i zamierzam wyjechać na studia do USA. I tu mam pytanie, głównie do byłych i obecnych studentów amerykańskich uczelni- jak wygląda sprawa drużyn akademickich footballu amerykańskiego?? Chodzi mi głównie o to, że chciałbym trenować football podczas studiów w USA (a jak dobrze pójdzie to nawet i po studiach :P ) i czy trenować w drużynach akademickich mogą wszyscy chętni studenci danej uczelni, czy oni robią jakąś selekcję i miejsca w drużynie są ograniczone?? Nie chcę od razu zostać gwiazdą rozgrywek NCAA, zależy mi głównie na możliwości trenowania. Może przy uczelni oprócz głównej drużyny działa też jakaś rezerwowa, dostępna dla wszystkich??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolego masz troche pecha. Nie mowie ze nie masz szans sie dostac, ale to jest najpopularniejszy sport tutaj. Dzieci zaczynaja grac jak maja 9 lat. Moj syn jak mial 10 to treningi mieli 4 razy w tygodniu po 2 godziny plus mecze w soboty. W malym miescie w ktorym mieszkamy bylo ponad 120 dzeci w jego kategorii wiekowej. Od 13 roku zycia jak sie na probach nie dostaniesz do druzyny to nigdzie nie grasz. Zanim dojdziesz do szkoly sredniej to do druzyny dostaja sie tylko najlepsi, szkoly wyzsze wybieraja sobie potem najlepszych zawodnikow ze szkol srednich. Taki jest process. Przewaznie nie mozesz sobie przyjsc z ulicy i sie dostac do zespolu na studiach, przewaznie w dobrych szkolach z dobrym sportowym programem. Generalnie football na studiach jest traktowany jako pirewszy krok do nfl.