Skocz do zawartości

Załatwianie Wizy B2 W Monachium Podczas Pracy Wakacyjnej


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

przeszukałem dział, ale znalazłem jedynie posty osób na stałe przebywających za granicą. Mam 21 lat i studiuję we Wrocławiu podobnie jak moja dziewczyna. Chcieliśmy zwiedzić Stany i aby pokryć koszty wyjazdu podjęliśmy się pracy w Niemczech, gdzie zostaniemy do końca sierpnia. Jako, że zaplanowaliśmy wylot na połowę września postanowiliśmy załatwiać wizę w Monachium, ustaliliśmy dziś termin rozmowy na 20 sierpnia. Po umówieniu terminu zacząłem się obawiać czy nasza sytuacja nie wyda się konsulowi dziwna i czy nie będzie to solidny powód odmowy, Przede wszystkim podaliśmy we wniosku adres niemiecki - moi rodzice mieszkają tutaj od 8 lat, oboje zostaliśmy przez nich tutaj zameldowani (ja 7 lat temu, moja dziewczyna 2 miesiące temu). Sam innego adresu podać nie mogłem, gdyż mieszkanie we Wrocławiu wynajmuję jedynie podczas roku akademickiego. Oprócz tego przez ostatnie 2 lata w okresie wakacyjnym również pracowałem w Niemczech, w tym samym przedsiębiorstwie co teraz, co wpisałem w zakładce work/education (oczywiście jako primary occupation podałem student). Są również fakty świadczące na naszą korzyść - dziewczyna studiuje filologię francuską i zakwalifikowała się na program erasmus we Francji od lutego, ja zaś jestem studentem prawa, a więc kierunku, który nie daje zbyt wielu możliwości za granicą. Odbywałem również bezpłatne praktyki przez 7 miesięcy co mam potwierdzone na piśmie. Czy sytuacja ta nie jest aby zbyt skomplikowana? Z lektury forum wiem doskonale, że nie ma żadnego miernika szans uzyskania wizy, ale czy nasz przypadek ich nie obniża?

Pozdrawiam.