Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich po raz pierwszy.

Chce sie teraz ubiegac o wize turystyczna ale poza podstawowymi informacjami to jestem zielony w tym temacie.

Jestem studentem 4 roku a obrone mam na piatym wiec do konsulatu napewno zabiore indeks , legitymacje studencka oraz zaswiadczenie ze sie ucze - bo nie wiadomo o co mnie poprosza.

Bede tez mial ze soba zaproszenie.

Reszta jest dla mnie niewiadoma i prosze o podpowiedzi:

1. Czy ubiegajac sie o wize turystyczna trzeba w konsulacie rozmawiac po angielsku czy mozna po polsku?

2. jakie dokumenty musze miec z banku - starczy wyciag z ostatniego miesiaca?

3.czy gdybym mial jakies zaswiadczenie ze pracuje bylby moim kolejnym atutem czy jesli studiuje dziennie to moze byc dla nich dziwne?

Wszystkich ktorzy moga mi cos podpowiedziec w tych kwestiach prosilbym o pomoc.

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz:

1.mozesz spokojnie rozmawiac po Polsku ale jesli dobrze sie czujesz w Angielskim to czemu nie 8)

2.raczej ten wyciag Ci nie wystarczy,idz do banku w ktorym masz konto i powiedz ze potrzebujesz do Ambasady kwit i wydadza Ci je (teraz pobieraja oplate za to tzn w PEKAO S.A.)

3 jesli bedzie ze pracujesz na pol etetau to moze byc spoko 8)

zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wize turystyczna- rozmowa jest w jezyku polskim. Co do potrzebnych dokumentow w twoim przypadku najwazniejszy jest indeks :) pozostale zaswiadczenia moga sie przydac, ale konsul prosi o nie sporadycznie. Lepiej jednak miec niz nie, bo moze akurat zapyta.......... :D

Zaproszenie tez nie jest wymagane, ale może pomóc :D

Naprawde każdy przypadek jest inny i rozpatrywany jest indywidualnie.