Skocz do zawartości

Wiza Turystyczna Dla Cudzoziemca W Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę o ocenę szans na uzyskanie wizy turystycznej przez moją dziewczynę. Jest obywatelką Brazylii, ale mieszka w Polsce. Rok temu wróciła ze Stanów, gdzie przebywała na J-1 jako au pair. Tam się poznaliśmy i po powrocie do Brazylii dziewczyna przyjechała do Polski. Ma tutaj stałą pracę w korporacji i oszczędności na pokrycie kosztów wyjazdu. Jej rodzina mieszka w Brazylii i nigdy nie była w USA. Chcemy jechać razem w celach turystycznych w grudniu, a o wizę starać się w Polsce. (nie wiem czy to, że planujemy wspólną podróż ma znaczenie, ale ja byłem w stanach legalnie na F-1 i nie mam tam żadnej rodziny, a w Polsce mam pracę i studiuję)

Jak oceniacie jej szanse? Czy powinniśmy na coś zwrócić uwagę przy wypełnianiu wniosku? Czy dobrze jest wpisać adres znajomych w Stanach, których chcemy przy okazji odwiedzić, czy lepiej nic nie podawać (tzn. że hotele zarezerwujemy później)? Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się po prostu, czy jest na forum osoba, która zna taki przypadek, że ktoś przyjeżdża do Polski, jest tu niecały rok, ma pracę i próbuje pojechać na dwa tygodnie do USA, będąc tam już kiedyś na J-1 i nie mając innych więzi z USA.

Na niekorzyść może działać fakt, że taka osoba już raz zmieniła kraj pobytu, więc teoretycznie może być bardziej skłonna zrobić to ponownie. Ponadto nie ma w Polsce obywatelstwa, a jedynie czasowy pobyt. Z drugiej strony, jeśli przyjechała akurat do Polski to raczej nie z pobudek finansowych... Ale może po prostu sprytnie to zaplanowała, wiedząc że w Brazylii (przynajmniej w powszechnej opinii) odmowy zdarzą się częściej niż w Polsce. Albo podsunął jej ten pomysł chłopak, którego poznała w USA i teraz oboje chcą czmychnąć, kuszeni perspektywą robienia na domkach i budowach.

Dlatego jeśli ktoś spotkał się z takim przypadkiem, proszę o informację czego się spodziewać.

Odnośnik do komentarza