Skocz do zawartości

Rozmowa Z Konsulem - Czy Jest Sens Brać Takie Dokumenty?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Pewnie nie brak tu tematów z prośbą o podobną pomoc, ale i ja jej potrzebuję - chcę zaaplikować o wizę, ale mam parę pytań.

Jesteście bardziej doświadczeni i orientujecie się, więc liczę, że ktoś przebrnie i mi pomoże ;)

Oto moja sytuacja:

Jestem studentką 2 roku z całkiem dobrymi wynikami, studia licencjackie. Jestem półsierotą - mój ojciec nie żyje od 2001r. Moja najbliższa rodzina to mama i dziadek, pobieram rentę rodzinną. Rok temu zmarł mój drugi dziadek, po którym razem z rodzeństwem taty odziedziczyliśmy dom ze sporą działką i polem, las i mały kawałek gruntu - każdy po 1/3. Na sprawie spadkowej była też rozwiązana sprawa spadku po tacie, w wyniku której należy do mnie 1/4 domu, w którym mieszkam, 3/4 do mamy. Dom po dziadku sprzedaliśmy, tak więc prawnie figuruję jako współwłaściciel kawałka gruntu, lasu i mojego domu rodzinnego. Dopiero tydzień temu złożyłyśmy z mamą podanie o wpisanie mnie do ksiąg wieczystych domu rodzinnego, z nieruchomości po dziadku mam już odpis.

Co już mam? Zdjęcia, wyciąg z konta oszczędnościowego, zaświadczenie o niekaralności, indeks i legitymację wiadomo.

I tu moje pytania: Czy powinnam udać się do ZUS po zaświadczenie w sprawie renty? (pobierać ją będę jeszcze ponad 3 lata) Czy czekać na wypis z ksiąg wieczystych swojego domu? (ok. miesiąca) Czy jest wgl sens brać wypisy z ksiąg wieczystych którejkolwiek z nieruchomości (lub jakieś inne dokumenty potwiedzające własność - jakie?)?

Co jeszcze zabrać ze sobą, żeby zmaksymalizować szanse na wizę? Czy trzeba jakoś udowadniać związek (nie narzeczeński ani nie małżeński).