Skocz do zawartości

Wiza J1 Czy H1B

meeg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

WItam,
Planuje wyjazd do stanów w najbliższe wakacaje głównie z zamiarem odbycia praktyk. Jestem studentką 2 roku studiów (informatyka) i mam pracodawce który mógłby mnie zasponsorować. Chciałabym się dowiedzieć o jaką wize powinnam się starać h1b czy j1 czy jeszcze jakąś inna ? Dodam, że planuje po wakacjach wrócic do kraju i skończyć studia, a potem myśleć o przylocie do USA na dłuższy okres ( głównie chodzi mi o uzyskanie GC ), a wiem, że po tych wizach można się starać o zieloną karte. I teraz mam kilka pytań w tym temacie:

1)
wiza h1b - z tego co sie dowiedziałam to trzeba mieć skończony przynajmniej licencjat i moje pytanie jest takie Czy będąc w trakcie studiowania moge wyjecha na tej wizie czy dopiero jak skończe ten licencjat ?

2)
wiza j1 - Czy w ogóle można się o nią strać samemu nie biorąc udziału w żadnym programie wymiany, ale mając pracodawce. I czy jest potem problem z uzyskaniem zielonej karty ?

3)
Co musi zrobić pracodawca żeby mógł zostać moim sponsorem ( jakie dokumenty wypelnić, opłaty itd ).

Ogólnie chciałabym się dowiedzieć najwiecej w tym temacie ponieważ czytałam dużo o tym jednak dalej do końca nie wiem na jakiej zasadzie to działa, a nie znam osób które mogły by powiedzieć cos wiecej na ten temat. Mam nadzieje, że w miare zrozumiale opisałam całą sytuacje i proszę bardzo o pomoc :)

Napisano

1) Nie H-1B. Wiza limitowana (szanse okolo 50%), aplikacje w kwietniu, poczatek pracy w pazdzierniku, wymagane wyksztalcenie (nie wiem jak zakwalifikuja polskiego licencjata z uwagi na to, ze studia trwaja za krotko), wymagane labor certification.

2) GC nie ma nic do zadnej wizy. Pracodawca moze i aplikowac o nia jak bedziesz w Polsce, zakladajac, ze bedziesz spelniac wymagania odnosnie wyksztalcenia i labor certification.

Napisano