Jump to content

Wiza K-1 czy K-3 po powrocie do Polski po nielegalnym pobycie


Recommended Posts

Witam bardzo serdecznie!

Moze ktos mial podobna sytuacje lub ktos jest wstanie udzielic odpowiedzi....
Bardzo prosiłabym o porade w mojej sprawie otoz w 2003 roku wyjechalam do USA w ramach programu Work &Travel na wizie J1. Pozostalam tam nielegalnie. Pech sprawil ze zostalam zatrzymana przez biuro imigracyjne w 2009 roku. Odbyla sie rozprawa sadowa po ktorej wyjechalam do Polski w 2010 roku w wyznaczonym czasie dokonujac kazdej formalnoci. Od tego czasu minelo przeszlo 9 lat. Mam wieloletniego narzeczonego obywatela USA, ktory na stale mieszka w USA. Caly czas czekamy kiedy minie okres 10 letni karencji i moje pytania brzmia : 
1) Czy juz teraz mozemy skadac  petycje/aplikacje o wize narzeczenska  K-1 (zostalo jeszcze 8 miesiecy karencji) ?
2) Czy aplikowanie o wize narzeczenska bedzie bezpieczne ze wzgledu na moj wczesniejszy nielegalny pobyt?
3) Czy lepiej wziazc teraz slub w Polsce a pozniej starac sie o K-3 wize malzenska?
4) Czy jesli lepiej jest jednak wziazc slub w Polsce to czy od razu mozemy skladac petycje o wize K-3  mimo ze czas karencji jeszcze sie nie skonczyl?
Bardzo dziekuje za kazda porade! Pozdrawiam serdecznie!
 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Eloise napisał:

Witam bardzo serdecznie!

Moze ktos mial podobna sytuacje lub ktos jest wstanie udzielic odpowiedzi....
Bardzo prosiłabym o porade w mojej sprawie otoz w 2003 roku wyjechalam do USA w ramach programu Work &Travel na wizie J1. Pozostalam tam nielegalnie. Pech sprawil ze zostalam zatrzymana przez biuro imigracyjne w 2009 roku. Odbyla sie rozprawa sadowa po ktorej wyjechalam do Polski w 2010 roku w wyznaczonym czasie dokonujac kazdej formalnoci. Od tego czasu minelo przeszlo 9 lat. Mam wieloletniego narzeczonego obywatela USA, ktory na stale mieszka w USA. Caly czas czekamy kiedy minie okres 10 letni karencji i moje pytania brzmia : 
1) Czy juz teraz mozemy skadac  petycje/aplikacje o wize narzeczenska  K-1 (zostalo jeszcze 8 miesiecy karencji) ?
2) Czy aplikowanie o wize narzeczenska bedzie bezpieczne ze wzgledu na moj wczesniejszy nielegalny pobyt?
3) Czy lepiej wziazc teraz slub w Polsce a pozniej starac sie o K-3 wize malzenska?
4) Czy jesli lepiej jest jednak wziazc slub w Polsce to czy od razu mozemy skladac petycje o wize K-3  mimo ze czas karencji jeszcze sie nie skonczyl?
Bardzo dziekuje za kazda porade! Pozdrawiam serdecznie!
 

1. Tak. Musisz nie mieć bana w momencie wydania wizy.

2. Jak najbardziej.

3. K-3 nie jest wydawana, musiałabyś się starać o CR-1 - z punktu widzenia jej dostania, nie ma wielkiej różnicy - dostaniesz jedna i druga (zakładając że spełnisz wszystkie warunki), to bardziej kwestia co się bardziej opłaca. CR-1 jest na dłuższą metę tańsza i w momencie wjazdu jestes od razu rezydentem, ale zajmuje generalnie dłużej. K-1 jest szybsza ale po wjeździe musisz się bujać z AOSem.

4. Patrz p. 1. (Znowu - CR-1, nie K-3)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...