Skocz do zawartości

Awaria na stronie loterii?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Przy jednej z moich nieoficjalnych rozmów z przedstawicielami DHS poruszyłam powyższe zagadnienie i wg nich każde takie kolejne zgłoszenie odnotowywane będzie przez ich system jako dubel, ponieważ dane zostały przyjęte i zapisane w ich systemie, a to, że użytkownikowi końcowemu nie wyświetliło się okno z potwierdzeniem to ... "sorry ale na 15 mln zgłoszeń parę tysięcy to dopuszczalny %% błędów", a z uwagi na fakt, iż błąd połączenia, o którym piszecie, może pojawić się z podczas otrzymywania informacji zwrotnej z systemu o poprawnym złożeniu aplikacji.
Przy każdorazowym kolejnym zgłoszeniu tej samej osoby w tej samej loterii trzeba mieć świadomość, że może ono być po prostu zdublowane.

Podrzuciłam im pomysł, aby rozważyli możliwość wysyłania przez ich system powiadomień mailowych na wpisany w formularzu adres z numerem aplikacji, co powinno z jednej strony uciąć wszelkie dywagacje w przedmiocie, a po drugie zweryfikować czy poczta nie wpada do spamu. Brzmi rozsądnie. Implementacja nie kosztuje wiele pracy.

Możecie ze swojej strony również dzielić się tym pomysłem z administracją amerykańską tak, aby zwiększyć siłę nacisku - kropla drąży kamień. A zmiana nie jest problematyczna do wprowadzenia.

Napisano

No. Nie dosc, ze nieprawdziwe, to jeszcze trywialne do zweryfikowania. Przy nastepnej loterii zgloscie 2 razy to samo smieciowe zgloszenie: joe doe passport ab123456 itp. Formularz jest na tyle mily, ze wyswietla informacje, ze zgloszenie juz istnieje...

BTW, abstrahujac od tego co losowy urzednik moze wiedziec o losowych rzadowych systemach informatycznych, DHS nie odpowiada nawet za loterie...

Napisano

@Xarthisius i dzięki Tobie będę mogła utrzeć nosa ludziom z DHS.

Swoją drogą, z punktu widzenia osoby funkcjonującej w administracji państwowej różnego szczebla i różnych organów (w tym przede wszystkim międzynarodowych) - ich wypowiedź była jak najbardziej spójna i zbieżna z tym, z czym sama miałam do czynienia tu i ówdzie :). Gwoli ścisłości - Polska, na tle EU i krajów trzecich, ma wdrożone bardziej zaawansowane rozwiązania IT i jakkolwiek w pewnych dziedzinach natrafiamy na ścianę nieuzasadnionego oporu (i to w większości ze strony raczej młodego (30-40) pokolenia) i proceduralnego przedłużania wprowadzania tychże, to i tak jesteśmy w awangardzie.   

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...