Jump to content

Czy można wyrobić prawo jazdy w USA bez Polskiego prawka


Recommended Posts

Witam,

Wybieram się na internship jestem po kursie na prawo jazdy, raz już oblałam egzamin. Zastawiam się czy jeżeli nie uda mi się zrobić w Polsce prawka to czy będę miła możliwość zrobić sobie prawko w stanach. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Chcialbym dodac, ze jesli zrobilbys tam prawko (i mialbys tylko amerykanskie czy kanadyjskie) to ono nie bedzie wazne w Polsce, nie bedziesz mogl na nim jezdzic u nas, a jak zlapia cie to mandat (taka odpowiedz uslyszalem wczoraj od policjanta z drogowki)

Link to comment
Share on other sites

Chcialbym dodac, ze jesli zrobilbys tam prawko (i mialbys tylko amerykanskie czy kanadyjskie) to ono nie bedzie wazne w Polsce, nie bedziesz mogl na nim jezdzic u nas, a jak zlapia cie to mandat (taka odpowiedz uslyszalem wczoraj od policjanta z drogowki)

No to wiedza policjanta z drogowki jest bardzo ograniczona. Prawko amerykanskie jest wazne w Polsce, nalezy miec tylko ze soba prawo jazdy miedzynarodowe. Dodatkowo osoba moze wymienic prawo jazdy amerykanskie na polskie bez zadnego zdawania egzaminow w WORD po oplaceniu oplat i przedstawic prawo jazdy z tlumaczeniem.

Link to comment
Share on other sites

można chyba coś takiego wyrobić w polsce jak sie ma juz normalne prawko, z czym to sie wiąze? z jakimi opłatami? czekam na info

Potrzebujesz:

  • 1. Numer Social Security

2. Samochód własny lub pożyczonywypożyczony.

3. $30-$50 w zależności od stanu

4. P.O. Box

Idziesz do DMV, piszesz test, umawiasz się na jazdę, zdajesz, czekasz na prawko.

Od tego roku niestety wprowadzają nowe przepisy. Prawko czy ID będzie wygasać z dniem wygaśnięcia wizy. Nie wiem czy to już działa ale w zeszłym roku w kalifornijskim DMV tak było, a w Nevadzie można było robić po staremu, czyli ważne na 5 lat.

Szczęśliwi ci co mają czystego sociala, prawko wyrabiasz sobie jak amerykanin a nie alien, no chyba że po angielsku tylko jes i denkju :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Poniśliście mnie na duchu!!!!!!!!! Ten nowy egzamin na prawko w Polsce jest bardzo trudny, martwiłam się ze będę potem uziemiona w USA jak go nie zrobię. Ale czy na pewno będę mogła zrobić prawko w każdym stanie? Dodam ze będę tam legalnie (internship).

Link to comment
Share on other sites

Policjant ten mowil jak najbardziej prawde, sprawdzilem na stronie ambasady usa (pomijajac fakt ze obywatele usa maga jezdzic WYLACZNIE na miedzynarodowm, czego nie kwestionowalem a zaznaczylem 'tylko amerykanskie')

Aby prowadzić samochód na terenie Polski, obywatele USA powinni posiadać międzynarodowe lub polskie prawo jazdy; amerykańskie prawo jazdy bez zezwolenia na prowadzenie samochodu za granicą (International Driving Permit - IDP) nie jest wystarczające. Amerykanie mogą korzystać z międzynarodowego prawa jazdy (IDP) w ramach jego ważności, bez względu na datę przyjazdu do Polski.

ponadto:

Aby uzyskać polskie prawo jazdy, obywatele Stanów Zjednoczących powinni zdać pisemny egzamin (osoby nie posługujące się językiem polskim powinny na własny koszt zatrudnić tłumacza przysięgłego), i wnieść opłatę egzaminacyjną.

Na czas pobytu w Polsce amerykańskie prawo jazdy należy zdać w lokalnym Urzędzie ds. Komunikacji natychmiast po otrzymaniu polskiego.

Uwazam ze jesli jest sie WYLACZNIE obywatelem Polski, mozesz miec jak najbardziej problem poruszajac sie po polskich drogach z takim prawem jazdy, a tak na marginesie to ten policjant decyduje przeciez o ewentualnym mandacie :). Mozesz mi powiedziec skad pochodzi Twoja informacja o tym ze Amerykanie moga sobie od tak wymienic prawko na nasze?

Link to comment
Share on other sites

ale jeszcze nie wspomniałem wcześniej ze chodziło mi o wyrobienie międzynarodowego prawka ale w polsce, tzn w rejonowym wydziale komunikacji :) , z czym TO sie wiąze, czy takie wyrobienie "międzynarodowego" prawka w polsce (wyrobione na podstawie normalnego prawka) ma w ogóle sens, czy przydaje sie wogóle w stanach i czy jest honorowane??, z tego co słyszałem jest to poprostu nędzna tekturka w kilku językach,,

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...