Skocz do zawartości

Karina pomóż

kat

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

JESTEM STUDENTKA. MIESZKAM W POLSCE I OD 2 LAT JESZCZE DO USA NA WIZIE J-1.W ZESZLE WAKACJE ZNALAZLAM MOJA POLOWKE.ON JEST OBYWATELEM USA I PLANUJEMY SIE POBRAC. I TU ZACZYNALA SIE SCHODY.W TYM ROKU ZNOWU JADE DO USA NA WIZIE J-1 I BEZ ZASTANOWIENIA PRZERWE STUDIA I TAM ZOSTANE. ALE JAK TO ZROBIC LEGALNIE PONIEWAZ WIZE J-1 OBOWIAZUJE two year rulle . JAKIE MIALABYS DLA MNIE WSKAZOWKI ZEBY JAK NAJSZYBCIEJ ZALATWIC SPRAWY EMIGRACYJNE BO NIE CHCEMY POPELNIC BLEDU. A MOZE LEPIEJ WZIASC SLUB W POLSCE?? PROSZE O POMOC

Napisano

Wjazd na innej wize niż imigracyjna lub narzeczeńska z zamiarem zostania na stałe w USA jest nielegalny, ale dopuszczają ślub jeżeli decyzję podejmujesz spontanicznie i na miejscu. Bardzo trudno im będzie udowodnić że wjechałaś do USA z zamiarem wzięcia ślubu, no chyba że weźmiecie go od razu i przyznacie się do tego podczas interview. Wybór należy do Ciebie. Piszesz że chcesz super legalnie, więc pozostaje Ci jeszcze kilka opcji:

- ślub w Polsce.

- wiza narzeczeńska.

Ślub w Polsce - to najszybsza droga jeśli zaraz po ślubie mąż złoży na Ciebie petycję w ambasadzie lub konsulacie. Po 3 miesiącach dostajesz wizę imigracyjną a na lotnisku w USA dostajesz Zieloną Kartę (w postaci pieczątki wbitej do paszportu) Sprawa się komplikuje jeśli narzeczony nie jest równocześnie Polakiem. Bo Polskie prawo wymaga dokumentu którego w USA nie wystawiają, mianowicie zaświadczenia że nie pozostaje się w żadnym innym związku. Trzeba załatwiać to w sądzie w Polsce i jest masa zabawy, dość czasochłonnej. Opisz dokładnie sytuację jaką macie. Czy narzeczony jest np. rozwodnikiem?