Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Gdzieś na tym forum kiedyś czytałem coś takiego.

Egzamin jest płatny dopiero wtedy gdy zdasz. Podchodzisz tyle razy ile chcesz dziennie. Płatne jest tylko ubezpieczenie za każde podejście. podobno małe. Podobno są oddzielnie prawka na manuala i automaty.

Chcę zaznaczyć, że to tylko to co wyczytałem. Nie wiem na ile jest to wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie czy mozna gdzies jeszcze zrobic prawko na turystycznej.

w illinois najpierw zdaje sie test pisemny, pozniej sprawdzany jest wzrok a na koncu jest jazda na ktora przyjezdza sie wlasnym autem.

posiadacze miedzynarodowego prawa jazdy z pl sa z jazdy zwolnieni.

koszt plastiku + zdjecia nie przekracza 25-30$ (ceny afair z 2002)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ZADNYM STANIE PODKRESLAM ZADNYM STANIE nie ma mozliwosci zrobienia prawa jazdy z wiza turystyczna... na wizie turystycznej mozna prowadzic samochod uzywajac prawa jazdy ze swojego kraju lub prawa jazdy miedzynarodowego niektore stany nie honoruja miedzynarodowego jak i nie amerykanskiego prawa jazdy przy prubie rejestracji samohodu w DMV, ubezpieczenie z nie amerykanskim prawem jazdy jest mozliwe u wielu ubezpieczycieli np progressive jednak jest drozsze niz ubezpieczenie z amerykanskim prawem jazdy, w USA ubezpiecza sie OSOBA a nie SAMOCHOD jak w polsce....

Zeby zrobic prawojazdy konieczne jest posiadanie: dowodu na staly pobyt czyli: dokument naturalizacji np... Lub legalny czasowy pobyt w przypadku wizy np J1 (to jedna z kilku wiz pozwalajaca na wyrobienie dokumentu tozsamosci lub prawajazdy) w przypadku wizy J1 potrzebny jest wazny paszport oraz forma I-94 czyli biala kartka przyczepiona do paszportu ktora dostaliscie na lotnisku czasem pada pytanie o DS ale nie jest on niezbedny do uzyskania prawajazdy bo bez DS niewpuscili by was do USA czyli logiczna sytuacja prawda??

Wymagane jest rownierz SSN czyli Social Security Number, do niedawna niektore stany nie wymagaly jedego badz drugiego co dawalo dorge do wyrobienia nielegalnie przebywajacym na terenie USA prawa jazdy lub ID obecnie trwaja wszelkie starania zeby temu zapobiec i nie wiem czy dzisiaj jes jeszcze jakis stan ktory by nie wymagal przede wszystkim pierwszego opisanego dokumentu....

Sam egzamin sklada sie z czesci praktycznej i teoretycznej... jesli posiadasz nieamerykanskie prawojazdy mozesz przystapic do egzaminu prakycznego i teoretycznego tego samego dnia wiekszosc stanow wymaga tz Permit zeby poddac sie testowi praktycznemu w przypadku posiadania zagranicznego prawa jazdy wszystklo jest OK i uznawane jest jako Permit co pozwala na egzamin praktyczny... Permit to poprostu dokument ktory mowi tak ma jakies tam pojecie o Jezdzie samochodem czyli zdal egzamin teoretyczny no ale to juz najmniejszy problem

Ok wiec Sam egzamin nie ejst trudny dla osob ktore maja polskie prawojazdy powiem wrecz smiesznie, banalnie prosty... chodz nie zawsze... Teoria - radze poczytac Manual ktory dostaniecie w kazdym biurze DMV lub online... polecam bo nie kazdy stan ma takie same prawo NP Maryland - mozna skrecac na czerwonym swietle w prawo chyba ze jest zakaz w New York State nie ma takiego przepisu i zaboniony jest jaki kolwiek ruch pojazdu na czerwonym swietle :) Oczywiscie musicie miec rozeznanie w zasadach ruchu w danym stanie... naprawde test teoretyczny jest bardzo prosty...

Praktyka - Roznie to bywa w jednym stanie jest latwo w innm troche ciezej... w jednym jedziesz na plac pozniej miasto w innym od razu w miasto... test zazwyczaj wyglada tak ze idziesz z egzaminatorem DO SWOJEGO samochodu ( w usa nie uzywa sie samochodow z DMV musisz miec swoj lub pozyczony samochod) Egzaminator przede wszystkim wpierw sprawdzi czy masz wazne ubezpieczenie bez tego nie mzoesz nawet uruchomic samochodu... jesli papiery samochodu sa ok poprosi cie o wlaczenie swiatel, migacze, stopy ok uznal ze twoj samochod jest sprawny... wsiada i jedziecie powiedzmy na plac manewrpwy ktory wyglada w kazdym stanie inaczej np Maryland jest to mini miasteczko ze znakami itp, Delaware zwykly parking na ktorym masz wykonac pewne manewry np Parkowanie tylem, U-turn... jesli dasz sobie rade z tymi prostymi elementami jedziesz w miasto w miescie jak w miescie, niekiedy egzaminatorzy sprawdzaja orientacje w terenie (!)... czasem kazde ci jechac na najblizsza autostrade zeby sprawdzic jak sobie radzisz w "tlumie"

Egzamin do przodu... egzaminator podpisuje karte egzaminacyjna idziesz do okienka, tam pokazujesz kopie papierow ktore dal ci egzaminator oryginal ma egzaminator jesli zgadzaja sie ze soba idziesz zrobi kolejne zdjecie i odebrac prawojazdy....

Szerokiej drogi....

Mam ndzieje ze rozwiazalem rpoblem... proponuje moderatorom podwiesci post bo pytania o prawojazdy powtarzaja sie systematycznie.... w razie niejasnosci prosze pisac GG, Mail... pozdrawiam wszystkich

W niektorych stanach zrobisz na B-1/B-2 prawko. Zazwyczaj wazne jest do konca waznosci wizy turystycznej lub daty na I-94. W NJ tak mozna robic.

na I-94 nie ma zadnej innej daty oprocz daty WJAZDU... wiec troche to malo logiczne co piszesz.... co do wizy B1/B2 NJ wymaga 6 stopniowej weryfikacji ID zaczynajac od legalnego pobytu wiecej na ten temat i procesu weryfikacji w NJ http://www.state.nj.us/mvc/Licenses/Docume...mary_nonusa.htm

Dla pewnosci punkt pierwszy mowi: Foreign passport with INS or USCIS verification and valid record of arrival/departure (Form I-94)... ta weryfikacja to dokumenty towarzyszace np wizie J1.... przypominam roznice miedzy wiza a promesa tak przy okazji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektorych stanach zrobisz na B-1/B-2 prawko. Zazwyczaj wazne jest do konca waznosci wizy turystycznej lub daty na I-94. W NJ tak mozna robic.

na I-94 nie ma zadnej innej daty oprocz daty WJAZDU... wiec troche to malo logiczne co piszesz.... co do wizy B1/B2 NJ wymaga 6 stopniowej weryfikacji ID zaczynajac od legalnego pobytu wiecej na ten temat i procesu weryfikacji w NJ http://www.state.nj.us/mvc/Licenses/Docume...mary_nonusa.htm

Dla pewnosci punkt pierwszy mowi: Foreign passport with INS or USCIS verification and valid record of arrival/departure (Form I-94)... ta weryfikacja to dokumenty towarzyszace np wizie J1.... przypominam roznice miedzy wiza a promesa tak przy okazji...

Liznoles troche wiedzy i juz chcesz zablysnac bystrzacho :)

Oczywiscie, ze zrobisz w niektorych stanach prawko na B-2. Co z tego, jak bedzie one wazne tylko do konca waznosci statusu?

Departure record (I-94) ma pieczatke z data wjazdu, nazwa portu, rodzaj wizy (b-2, j-1, f-1 czy inny typ). Jest wpisany tez okres waznosci statusu lub D/S (duration of stay). Wiec w skrocie - [beeep] wiesz.

W NJ mozna na B-2 wyrobic prawko. Weryfikuja wlasnie wize + I-94 z B-2, sa takie same dokumenty jak na J-1. Tylko roznica taka, ze pisze J-1

zamiast B-2.

W USA ubezpiecza sie samochod jak w Polsce. Osoba moze sie ubezpieczyc co najwyzej jak w Polsce - odpowiedzialnosci cywilnej w zyciu prywatnym.

Kazdy samochod musi miec liability insurance. Wykupuje ja wlasciciel pojazdu i w trakcie ubezpieczania samochodu ubezpiecyzciel pyta sie kto bedzie prowadzil samochod (wlasiciel, wspolwlasicicel, malzonek, dziecko, itp.). Wynik stawki ubezpieczeniowej zalezy od typu samochodu, rocznika, histori prawa jazdy, histori ubezpieczenia. Jesli zglosisz, ze bedzie prowadzic samochod twoj 18letni syn, ktory ma prawko od 2 mieisecy, to stawka rosnie, bo jest duze p-stwo, ze on rozbije samochod na 2 skrzyzowaniu i ubezpieczyciel sie na te przykra dla niego sytuacje ubezpiecza w sensie wiekszej stawki. Jak nie wpiszesz dzieciaka, a tylko siebie, 40 letniego konia z dobrym rekordem na prawku i zadnych wypadkow w przeslosci, to oczywiscie stawka nizsza ci zaserwuja, ale jak dasz klucze i samochod synowi, on rozbije bryke, a ty poleciesz do ubezpieczyciela po kase, to sprawdza raport policyjny (jesli jest) i jak dowiedza sie, ze prowadzil synek, to ubezpieczenie nie pokryje niczego, nawet jak ma sie ubezpieczenie na samochod.

We wszystkich stanach uznaja prawko miedzynarodowe, to jest prawo federalne (czyli obowiazuje we wszysktich stanach), bo USA podpisalo umowy miedzynarodowe zwiazane z tym prawkiem miedzynarodowym. Niektore stany nie wymagaja posiadania tego miedzynarodowego prawka, bo prawo stanowe wymaga tylko prawko z ojczystego kraju do jazdy samochodem. Inne stany moga wymagac obu dokumentow.

SSN jest wymagany do zrobienia prawka tylko jesli go posiadasz. Jak go nie posiadasz, to wcale nie znaczy, ze nie zrobisz prawka. Wtedy wymagany jest list od SSA, ze taki nr ci sie nie nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce zablysnac ?? ja tu jestem zeby pomc jak najlepiej moge to raz po drugie nie jestem tu po to zeby sie z kims klucic kto ma racje... ja przedstawilem swoja racje ty swoja jedna z nich jest trafna druga nie... a ktora?? to juz zycie pokaze i ci ktorzy zaufali twjej lub mojej wypowiedzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

i tu was wszystkich zaskocze!!!! :shock: :shock: :shock: wlasnie ,ze mozna zrobic prawko na wizie turystycznej,mojej dziewczynie sam pomagalem.Wszystko odbylo sie legalnie, bez jakichkolwiek przekretow.Oplate uiszcza sie tuz przed egzaminem,lecz wczesniej trzeba dac dawn.Pierwsze jest plac, pozniej miasto a pozniej jeszcze egzaminator bierze na highway... i juz.Jest troche z tym zalatwiania,ale no jak widac da rade zrobic.

aha, jeszcze jedno, piszecie takie [beeep]y ze mi sie az slabo robi.Cos ktos wam powie a wy powtarzacie glupoty.Wybierzcie sie do S of S i juz.

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...