Jump to content

Przedluzenie pobytu & zalozenie firmy


Recommended Posts

Witam!

Czy ktos z was probowal juz zalozyc firme w stanach? Czy jest dzieki temu jakakolwiek mozliwosc przedluzenia pobytu gdy jestesmy np. na turystycznej czy J/F ?? Wiem ze istnieje takie cos jak wiza inwestycyjna/biznesowa ale do tego trzeb 0.5M$ funduszy co jest raczej nierealne :(

Please dajcie jakies info/linki etc.

Link to comment
Share on other sites

Nie masz sznas na przedluzenie wizy tylko dlatego, ze chcesz otworzyc firme ( kiedys tak bylo a teraz juz nie ). Generalnie firme moga otworzyc osoby majace wize biznesowa B-1 badz Green Card/obywatelstwo.

Osoby na wizach F/J - teoretycznie nie maja szans, bo musza miec SSN oraz - potem - konto w banku. A bank przy otwieraniu firmy w 99% nie otworzy konta jesli nie masz odpowiednich dokumentow. ( konto wymagane ze wzgledu na platnosci czekami itp. )

Ale, powiedzmy, udalo ci sie otworzyc firme. I tu pamietaj, ze mozesz miec problem kiedy np. IRS zaprosi cie do pokazania rozliczeni, wydatkow firmy itp. IRS jest powiazane z USCIS i w kazdej chcwili sprawdza twoj status. Wtedy zacznie sie big trouble...

Nie mniej jednak - firma nie ma wplywu na przedluzenie wiz F/J.

Aha, te $500,000 to potrzebujesz kiedy chcesz byc inwestorem i starac sie o Green Card ( w miejscach gdzie jest duzy rozwoj przemyslu potrzebujesz "tylko" $ 1 milion ).

http://www.prawoimigracyjneUSA.com tam tez cos znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda :(

Widze ze jestes zorientowana w temacie wiec moze jeszcze pomozesz... to jak zalozyc firme w usa nie majac "tylko" 0.5m$ :) ??

Nie majac GC/obywatelstwa bo wtedy to oczywiste ze nie ma problemu...

Co z ta wiza B-1? Przeczytalem ze ona uprawnia do wjazdu na max 6 miesiecy, wydawana jednorazowo albo na 10 lat... ale to jest praktycznie to samo co turystyczna tylko w "innych celach" ... Przeciez zalozenie firmy wiaze sie z pobytem raczej dluzszym niz 6 miesiecy !

Powiedz cos jeszcze ....

Aha wlasnie cos czytam o wizie E-2... czy to jest jeszcze aktualne??

http://www.google.pl/search?q=cache:6TjbfQ...2B+E-2%27&hl=pl

Nawet niewielkie firmy zatrudniajace zaledwie pare osob moga starac sie o wize inwestorska E lub wize L. INS zatwierdzilo wizy E nawet dla niewielkich inwestycji, rzedu $40,000-50,000

To "jeszcze" nie jest tak zle.... :P

Link to comment
Share on other sites

Chcacy zatrudniac pare osob potrzebujesz kilkadziesiat tysiecy $. Poza tym - wiza E-2 wydawana jest dla - w wiekszosci - INWESTOROW badz managers/supervisors.

1. Inwestor to osob, ktora moze wykazac sie jakimis osiagnieciami w biznesie ( na to patrzy Urzad Imigracyjny ). Gdyby bylo inaczej to by w USA byla 'pralnia pieniedzy' , bo kazdy by inwestowal male kwoty , a biznesu by nie bylo. Trzeba wziac pod uwage, ze musisz stwoirzyc miejsca pracy dla ludzi, miec kapital na rozruch firmy ( badz na akcje itp. - zalezy na czym bedziesz stal ), musisz miec tu prawnikow, ksiegowego, wreszcie - jak to jest zaznaczone wszedzie - firma musi miec lokal. Skad wezmiesz pieniadze na mortgage ( jesli chcesz kupic budynek ) ? Jesli masz te minimum 20% to dobrze, ale nie masz w USA historii kredytowej wiec zaden bank nie da ci pozyczki, bo nie jestes wiarygodny ( w 99% banki nie daje teraz pozyczek osobom bez Green Card badz obywatelstwa ). Ale zaluzmy, ze wynajmiesz lokal - skad bedziesz mial na zaplate za lokal za 3 miesiace "z gory" ? Ty wisz jakie tu sa kwoty jesli chodzi o lokale ? Kolosalne. Dodatkowo prawie kazdy chce abys podpisal umowe ( lease ) na rok. Masz n koncie zdeponowane tyle aby zaplacic za rok za lokal ? Cena 1 sq foot w NJ, NY to okolo $20.00 na miesiac. Male biuro ( okolo 3 pomieszczenia - co dla firmy jako biuro jest ok, ale jesli jeszcze chcesz np. hale produkcyjna - to juz nawet o tym nie wspomne ) wiec liczmy 1,000 sq feet razy $ 20.000 = $ 20 tysiecy za miesiac. Dotego dodajemy wyplaty dla pracownikow ( bo warunkiem bylo stworzenie mijesc pracy wiec trzeba ludzi zatrudnic ). I pytanie brzmi : masz tyle pieniedzy, zeby to pokryc ?

2. Wyjsciem byloby abys przyjechal jako manager/supervisor do ISTNIEJACEJ juz firmy ( bo taka moziwosc jest ), ale primo: nikt ci nie da wizy jesli w tejze firmie nie pracowales wczesniej minimum rok ( najlepiej 3 ) na podobnym stanowisku, secundo : trzeba miec do tego odpowiednie wyksztalcenie ( trudno, zeby ktos kto skonczyl szkole kraiecka uczyl ludzi piec chleb - w to USCIS nie uwierzy... ), aha, no i maly szczegol : trzeba jeszcze firme znalezc, ktora zgodzi sie ciebie zatrudnic na takich warunkach.

$ 40,000 - $ 50,000 jest ok jesli juz masz legalny tu status i zamierzasz cos otworzyc ( cokolwiek malego ), nie liczysz sie z tym, ze musisz zatrudnic ludzi ( badz zatrudnic ich legalnie - wtedy musisz odprowadzac podaki, wystawiac czeki, itp. ), nie boisz sie, ze - przynajmniej teoretycznie - USCIS cie sprawdzi i sprawdzi jak tam sobie radzisz ....

Pamietaj tez, ze pieniadze - aby ubiegac sie o wize E-2 - musza byc firmowe - jak udokumentujesz skad je masz ? I czy zgodzisz sie zaryzykowac jakakolwiek kwota aby starac sie o wize E-2 ? Widzisz, to pieknie brzmi na papierze, troszke mniej piekna jest rzeczywistosc.

I jeszcze jedno - Immigration NIE MA obowiazku wydania ci wizy E-2 - moze wiec sie zdarzyc, ze wszystko pojdzie na marne. Inna sprawa jest kiedy juz przyjezdzasz do istniejacej firmy - wtedy przynajmniej nie ryzykujesz pieniedzy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...