gal Napisano 7 Maja 2009 Zgłoś Napisano 7 Maja 2009 Daj spokój z tą spiskową teorią dziejów.Nie przeceniasz aby roli LOT-u na rynku? Problem leży w tępocie właściciela (czyli Skarbu Państwa), który nie chciał zrobić porządku w spółce, a traktował ją jako przechowalnię dla wszelkiej maści kolesi z klucza partyjnego. I robiły to wszystkie rządy: z lewa, prawa i te pośrodku też. Jesli twoja teoria "przechowalnia wszelkiej masci kolesi" jest podstawna to dlaczego ci kolesie moga niechciec "zbankrutowac" firmy i stworzyc jej jako prywatnego przewoznika nalezacego do nich. Napewno znajda sie na to pieniadze z UNII aby pomoc bankrutujacej firmie wejsc na droge prywatna
grodek Napisano 8 Maja 2009 Zgłoś Napisano 8 Maja 2009 Jesli twoja teoria "przechowalnia wszelkiej masci kolesi" jest podstawna to dlaczego ci kolesie moga niechciec "zbankrutowac" firmy i stworzyc jej jako prywatnego przewoznika nalezacego do nich. Napewno znajda sie na to pieniadze z UNII aby pomoc bankrutujacej firmie wejsc na droge prywatna No teraz to mnie rozbawiłeś. Nie wiesz, że prawo unijne zabrania pomocy publicznej w takich sytuacjach? Rzuć okiem na sprawę stoczni. A co do przechowalni - jeżeli jednym z członków Rady Nadzorczej był Prof. Bartoszewski to jak nazwać LOT jeżeli nie przechowalnią. Z całym szacunkiem dla Pana Profesora, ale jak co on wie na temat linii lotniczych?
gal Napisano 8 Maja 2009 Zgłoś Napisano 8 Maja 2009 Ale z puli Unijnych pieniedzy mozesz dostac kase na otwarcie wlasnego biznesu... przecietny Polak do 40 tysiecy zlotych (jesli mnie wiadomosci nie myla) to pomysl ci przy korycie jak widza kasek dobry do polkniecia w kooperacji np z innym prywatnym przewoznikiem jakie moga dostac pomoce finansowe. Tak mi sie wydaje ze ktos bardzo mocno chce aby lot zbankrutowal Tak jak wielkie koncerny w USA musza zbankrutowac aby powstaly nowe ale bankrustwo jakie robia to nie jest bankructwo jakie ty sobie wyobrazasz ze ida na przemial to jest zmiana stanowisk i przepisow pracowniczych przede wszystkim
grodek Napisano 8 Maja 2009 Zgłoś Napisano 8 Maja 2009 Zgoda, że są różne rodzaje bankructw. Niestety w wypadku LOT-u oznacza ono w najlepszym wypadku przejęcie przez inną linię. Najpoważniejszym kandydatem jest Luftwaffe. A żeby zgadnąć co oni zrobią nie trzeba być dedektywem. Jak dobrze pójdzie zostawią markę LOT i kilkanaście Embraerów, które będą dowoziły PAX-ów do hubów w Niemczech. Może ze względu na niższe koszty robocizny zostawią centrum serwisowe. A reszta pod kilof. W najgorszym nie będą się bawili, tylko LOT zostanie przemianowany na Lufthansa Regional i Okęcie będzie jedynie jedną z baz "nocujących" samoloty...
legionista Napisano 12 Maja 2009 Zgłoś Napisano 12 Maja 2009 wiele linii lotniczych przezywa obecnie kryzys, wszystko zaczelo sie po 11 wrzesnia, potem działania amerykanskich bankow, giełdowy krach, kontraktowanie paliwa po wysokich cenach... pewnie nie jestesmy wyjatkiem na swiecie. w tym biznesie 700 mln złotych to jest jakas wielka fortuna... np. A320 kosztuje 300 mln dolarów, a linie azjatyckie kupuja je na peczki. Niechby Dreamliner kosztowal 1/3 tej kwoty too wydaje sie, ze z Lotem jeszcze tak tragicznie nie jest... hmmm mam przynajmniej taka nadzieje:) oby mnie zawiozl i przywiozl z USA
sly6 Napisano 12 Maja 2009 Autor Zgłoś Napisano 12 Maja 2009 Na CNBC Biznes tvn byla rozmowa z prezesem lotnictwa cywilnego i powiedzial ze ma straty lot ale On nie przypuszcza aby przez to mogl miec lot zabrane papiery bo reszte ma ok .A o tym bedzie wiadomo pod koniec czerwca jak kto jest z LOT-em.
grodek Napisano 12 Maja 2009 Zgłoś Napisano 12 Maja 2009 wiele linii lotniczych przezywa obecnie kryzys, wszystko zaczelo sie po 11 wrzesnia, potem działania amerykanskich bankow, giełdowy krach, kontraktowanie paliwa po wysokich cenach... pewnie nie jestesmy wyjatkiem na swiecie.w tym biznesie 700 mln złotych to jest jakas wielka fortuna... np. A320 kosztuje 300 mln dolarów, a linie azjatyckie kupuja je na peczki. Niechby Dreamliner kosztowal 1/3 tej kwoty too wydaje sie, ze z Lotem jeszcze tak tragicznie nie jest... hmmm mam przynajmniej taka nadzieje:) oby mnie zawiozl i przywiozl z USA Biorąc pod uwagę, że przychody ze sprzedaży LOT-u w 2008 roku wyniosły 2 mld 870 mln zł to 700 mln zł straty wygląda dramatycznie A A320 w maksymalnej konfiguracji kosztuje niespełna 81mln$, a nie 300mln$ (a są to ceny ze strony www, więc nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością...)
miczkej Napisano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Napisano 3 Czerwca 2009 mi sie wydaje ze ktos koniecznie chce zeby lot zbankrutowal i zalezy na tym niemcom. Lufthansa sie pcha jak glupia. a jak patrzylam lot zamowil 8 nowych boeignow a lufthansa ani jednego nowego to jest nasza polityka UE, unii ktorej nie chce znac
gal Napisano 3 Czerwca 2009 Zgłoś Napisano 3 Czerwca 2009 Wlasnie to troche niezrozumiale bo LOT obsuguje min. USA i Kanade i lotow ma multum mam na mysli transoceaniczne jak moze bankrutowac jest dosc drogi (moze za malo elastyczny) moze powinien przeszeregowac ale podejrzewam to samo ktos sie bardzo stara (zarobi na tym) aby lot zbankrutowal
sly6 Napisano 3 Czerwca 2009 Autor Zgłoś Napisano 3 Czerwca 2009 Kiedys LOT mial tak dobrze z lotami do USA-Kanady ze mogl robic co chcial a tutaj konkurencja nie spi,wiele osob wybiera loty z przesiadka no i LOT zostal w tyle w pewnym okresie czasu..teraz zamierza nadrobic czas ale nie jest latwo bez nowych samolotow
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.