Ultra Muminek Napisano 10 Lipca 2008 Zgłoś Napisano 10 Lipca 2008 Witam, jestem na tym forum nowicjuszem, więc z góry przepraszam za trolling Ok. przejdę do sedna sprawy. W USA mam brata ciotecznego, który kupił dla mnie 4 pary butów. Po tym, jak okazało się, że nasze fanty do paczki USPSa po prostu nie wejdą. Postanowiłem poszukać innej firmy, która przewiezie dla mnie towar w miarę szybko i bez problemowo. Na forum bardzo dużo pozytywnych opinii czytam o firmie Polamer, i nawet jestem skłonny do zlecenia dla niej przesyłki moich butów. Natknąłem się na tematy związane z cłem. Wyczytałem , że najlepiej wysłać jako gift, ale w tedy ubezpieczenia nie uwzględnia firma... Więc mam parę pytań do bardziej obeznanych ludzi - ile średnio firma Polamer zdziera $ od paczki 5 kilogramowej? (lotnicza) - jak najłatwiej ominąć celników? Czy w ogóle to się opłaca?? - jakie inne firmy polecacie (do 50$ za paczkę) pozdrawiam Ultra Muminek
sly6 Napisano 10 Lipca 2008 Zgłoś Napisano 10 Lipca 2008 tutaj masz cennik przesylki: http://www.polamerusa.com/cennik%20wysylka%20paczek.aspx a co do celnikow to od pewnego czasu prawie kazda paczka jest przeglada a wiec musisz sie liczyc z tym ze na Ciebie padnie. Bo jesli buty razem z oplata celna moga wyjsc taniej niz w polsce to sie oplaca,,oplaty celne sprawdzisz w kazdym biurze celnym w Polsce.
Ultra Muminek Napisano 10 Lipca 2008 Autor Zgłoś Napisano 10 Lipca 2008 dziękuje za odpowiedź. Jednak nurtuje mnie kolejne pytanie, dajmy na to, wartość paczki wynosić będzie 100$ czyli: 100$ + 100$ * stawka celna (czyli 16%) + 100$ * vat (22%) = 100$ + 16$ + 22$ = 138$ reasumując, do urzędu skarbowego mam wpłacić 38$, czy 138$?? //co do cennika polamera 150$ za paczkę? o.O zachęcam do pisania komentarzy, każdego kto miał podobny problem do mojego. Śle pozdrowienia