Skocz do zawartości

Wyjazd Na Stałe, Pozwolenie Na Pracę?


KarolK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępnie przepraszam jeżeli pominąłem taki wątek na forum, przekopałem kilkanaście tematów ale do końca nie znalazłem precyzyjnej odpowiedzi na kilka moich pytań.

1. Planuję wyjazd do Chicago.

Jakie należy złożyć dokumenty i jaki jest okres oczekiwania na pozwolenie o pracę (znalazłem kilka informacji, że są pozwolenia na pracę dla studentów i pozwolenia na pracę normalne).

Nie bardzo rozumiem, jaka jest różnica między pozwoleniem o pracę dla studenta a pozwoleniem o prace normalnym?

Nie mam tytuły licencjackiego ani wyższego wykształcenia, ale z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu internetowego (dopiero w tym roku na SGH pojawił się taki kierunek).

Wyczytałem również, że jeżeli jest się specjalistą to łatwiej dostać zezwolenie na pracę normalną. (Jak więc w podaniu mam udokumentować swoją specjalizację?)

2. Jak jest z terminami o prace, w momencie kiedy wyjeżdżam pierwszy raz to rozumiem, że nie będę mógł tam zostać od razu na 2 czy 3 lata. Tylko po pewnym czasie będę musiał wrócić do Polski i znowu wyjechać? (Czy w takim wypadku łatwiej starać się o pozwolenie mając już "umowę przedwstępną" z firmą, czy bez "umowy przedwstępnej" można uzyskać pozwolenie o pracę normalną?

3. Wariant drugi to wyjazd do USA początkowo na rok, po prostu na zwiedzanie, doszkolenie języka i pracę w międzyczasie ale już nie jako specjalista a zwyczajnie np. kelner.

Czy procedury składanie wniosków o pozwolenie na pracę wtedy będą inne?

4. Jaki jest % odrzucanych podań i od czego zależy czy pozwolenie się dostanie czy też nie?

Pozdrawiam serdecznie,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz moze pracodawce?jak nie masz to nie masz zadnych szans na wize pracownicza.Jesli chodzi o studentow to pewne Ci chodzi o wyjazd na work i travel-camp...