Jump to content

Ile Trwa Uznanie Zagranicznego Wyroku Rozwodowego?


hubcia

Recommended Posts

Witam,

Czy ktos orientuje sie moze ile trwac uznanie zagranicznego (amerykanskiego) wyroku rozwodowego w Polsce?

Zlozylam juz niezbedne dokumenty w Sadzie Okregowym w Warszawie. Moj (ex?) maz majacy podwojne obywatelstwo odmowil napisania oswiadczenia o zgodzie sie z wnioskiem. Czyli cale postepowanie sie wydluzy. Czy ktos wie jednak jak wyglada i trwa cala procedura?

Dziekuje,

Ania

Link to comment
Share on other sites

Moja jedna kuzynka z taką sprawą boryka się już ponad 12 miesięcy (też mąż odmówił podpisania oświadczenia i nie odbiera korespondecji z sądu w Polsce). Nie wiem czy akurat wina tego sądu (sąd w Lublinie) czy ta procedura jest z "natury" tak długa. Szczegółowo nie znam tej sprawy, wiem tylko, że strasznie się ona przedłuża, kuzynka chce kupić dom w Polsce, ale adwokat jej poradził aby tego nie robiła, dopóki nie będzie miała uznanego w Polsce rozwodu z USA.

Link to comment
Share on other sites

Sly6:

"a nie spytalas sie w sadzie ile takie cos moze trwac" - a pytalam. Powiedziano mi, ze skoro nie podpisal tego oswiadczenia to bedzie to trwalo ... DLUGO :) Bo korespondencja musi isc droga oficjalna tzn przez konsulat. "Dlugo" to jest pojecie wzgledne dlatego pytam, przynajmniej o rzad wielkosci miesiace? lata?.

"Mozesz tez sie zapytac na roznych forach na ten temat " - Wlasnie to robie. Wiem, ze to forum jest odwiedzane przez wielu ludzi, czesto bardzo zyczliwych i wiedzacych bardzo duzo. Dlatego pytam tutaj.

david7211:

Dziekuje za informacje. Zaczynam rozumiec co mnie czeka :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...