Jump to content

Dzień Dziękczynienia


sly6

Recommended Posts

hmm a juz odbiegajac od tematu za 35 minut czasu NYC rozpoczniemy black friday, znow milo bedzie popatrzec na youtube na ludzi ogarnietych szalem zakupow ;-)

jak co roku samochodowe przejscie graniczne pomiedzy Kanada a USA bedzie zapelnione.

a potem trzeba odstac swoje w drodze powrotnej

Dziwi mnie taki szal w jaki wpadaja Kanadyjczycy tym bardziej, ze wracajac do Kanady po uplywie mniej jak 24h to nie moga nic przywiezc bo wszytko podlega ocleniu (cos kolo 13% chyba).

Link to comment
Share on other sites

Dziwi mnie taki szal w jaki wpadaja Kanadyjczycy tym bardziej, ze wracajac do Kanady po uplywie mniej jak 24h to nie moga nic przywiezc bo wszytko podlega ocleniu (cos kolo 13% chyba).

To przy wjeździe do Kanady jest clenie? Naprawdę, nie spodziewałem sie tego.

Link to comment
Share on other sites

do USA jak sie wjezdza tez teoretycznie jest clo,

w Kanadzie zycie jest drozsze, wystarczy sobie porownac ceny w dwoch sklepach:

walmart i bestbuy zeby to ocenic, alkohol tez jest drozszy, ceny okresla panstwo i jest srednio 2x wyzsza niz w USA (sklepy z alkoholem tez sa panstwowe - pachnie poprzednim ustrojem w Polsce prawda?)

wyobrazcie sobie moje zdziwienie jak poszedlem kupic w Kanadzie co tu duzo mowic butelke wodki absolute 1,7L i cena to $54.99 (+ 13% TAX) gdzie bedac kiedys w chicago taka sama butelka byla w cenie $25 (+ niecale 8% TAX) ;-) zeby bylo zabawniej, wodka w plastiku, ktorej pewnie wielu by sie nie tknelo kosztuje niewiele mniej bo jakies $52

ciekawostka: jesli wysylacie znajomemu paczke na swieta do Kanady (zalozmy ze jest to nic wielkiego slodycze, tak bardziej symbolicznie) i podacie wartosc paczki np. $100 to Waszego znajomego w Kanadzie moga spotkac dwie niespodzianki:

1) clo od wartosci paczki

2) broker fee - czy jakos tak - oplata zwiazana z firma, ktora te paczke ma sprawdzic czy wartosc sie zgadza i wystawic odpowiednie dokumenty celne

o ile clo nie jest niewiadomo jak wysoka bo jakies %13 to takie 'broker fee' w zaleznosci od firmy, ktora paczke wysylamy moze sie wahac od 5 do nawet $40

oplaca sie np. wysylac paczki UPS bo jest tanszy niz tradycyjna poczta, ale broker fee maja duzo wyzsze

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...