Skocz do zawartości

Wiza Turystyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę startować o wizę turystyczną i pojechać na wakacje do znajomych z USA ( są Amerykanami). Nie są dla mnie żadną rodziną. Poznaliśmy się w Polsce dwa lata temu i w tym roku zapraszają mnie na wakacje. Mam pytanie jaki jest czas oczekiwania na wizę turystyczną? Ile trwa cała procedura i czy mogę począć jakieś działania jeżeli nie mam jeszcze wyrobionego paszportu ( czeka się na niego miesiąc więc nie chcę tracić czasu). Dodam że jestem studentem 3 roku. Studia są studiami inżynierskimi, edukacja na pierwszym stopniu trwa 3,5 roku więc przed wyjazdem zostanie mi jeszcze semestr do ukończenia studiów. Nie mam żadnych przychodów ale moi znajomi mają zapewnić mi całe utrzymanie związku z tym mam kolejne pytanie czy powinni mi napisać list z zaproszeniem aby zwiększyć szanse dostania wizy np affidavit of support? czy ten listy jest tylko dla rodziny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Najpierw by zaczac cokolwiek wyrabiasz paszport.

Zaproszenie moze wyslac kazdy,Twoja sprawa bedzie przekonac konsula.

Po otrzymaniu paszportu dzwonisz do ambasady,do tego jest potrzebny paszport(podajesz dane z niego)dostajesz termin okolo tygodnia,nie dluzej(mozesz dopasowac sobie termin lecz nie zbyt daleki).

Wizyta w ambasadzie trwa okolo 15 minut do godziny w zaleznosci od ilosci czekajacych w ambasadzie.Rozmowa z konsulem kilka minut.

Na wizyte jestes umowiony na konkretna godzine lecz mozesz byc na miejscu i dzialac pol godziny wczesniej.

Potrzebujesz wydrukowanego wniosku DS 156 oraz 157.

Wnioski sa do wydrukowania na stronie ambasady:

http://polish.poland.usembassy.gov/visas/n...rant_visas.html

Robisz jeszcze oplate,jest ona zalezna od kursu dolara wiec oplate nalezy zrobic jak najpozniej by potem nie bylo potrzeby doplacac na poczcie.

Powodzenia ;)

Jakie pytania sa zadawane i czy masz szanse?!.....polecam czytanie tego forum,znajdziesz kazda odpowiedz!