Skocz do zawartości

Zielona Karta A Narzeczeństwo?


Domestos_WC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

mam do Was kilka pytań dotyczących GC. Otóż składamy wraz z moją piękniejszą połówką podania do loterii wizowej i mamy kilka związanych z tym wątpliwości. Wiem, że prawdopodobieństwo wygrania GC jest niewielkie, ale hipotetycznie zakładam, że jedno z nas wygra. Nie jesteśmy małżeństwem, a chcielibyśmy wyjechać razem, jesteśmy razem już naprawdę sporo, mamy po 23 lata, ja jestem inżynierem budownictwa, ona jeszcze kończy psychologię (IV rok). Wiem, że w momencie, gdy wygra jeden ze współmałżonków, automatycznie wyjechać może też drugi. W momencie narzeczeństwa, narzeczony nie ma właściwie żadnych praw i musi musi pozostać w kraju, ewentualnie próbować wyjechać na wizie pracowniczej, co nie zawsze jest takie proste. Nie chcemy jeszcze brać ślubu, jesteśmy na to trochę za młodzi, to wg mnie zbyt poważna decyzja by podejmować ją pod impulsem wizy. Jak wyglądałaby sprawa w momencie, gdy teraz podajemy, że jesteśmy stanu wolnego, a po ogłoszeniu wyników losowania wzięlibyśmy ślub? Rozumiem, że gdyby było to przed rozmową z konsulem, to wniosek mógłby zostać odrzucony ze względu na poświadczenie nieprawdy? Ktoś się orientuje, jak to wygląda z ich punktu widzenia? Z tego co czytałem na forum, procedura "ściągnięcia" do kraju narzeczonej/narzeczonego to kwestia nawet 2-4 lat, nie wyobrażam sobie życia osobno na dwóch kontynentach przez tyle czasu, bo to się po prostu rozpadnie. A jak wygląda sprawa, jeśli po otrzymaniu GC wzięlibyśmy ślub i zainteresowali immigration lawyer? Do jakiego czasu można skrócić czas oczekiwania? Do USA chciałbym wyjechać niekoniecznie ze względu na pieniądz, ale na pracę przy największych inwestycjach świata, a znalezienie tam pracy niewątpliwie będzie łatwiejsze z GC. Język oboje znamy b. dobrze.

Podsumowując 2 pytania: