olke Napisano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Napisano 12 Stycznia 2012 Witam serdecznie, Jestem z zawodu automatykiem, od czerwca tego roku jestem pracownikiem niemieckiej firmy (umowa na czas nieokreslony), dzialamy glownie w zakresie obejmujacym przemysl ciezki. Aktualnie pracujemy nad sterowaniem powstajacej wlasnie huty w Clairton. Oczywiscie moi niemieccy koledzy nie maja problemu z wyjazdem, natomiast mi potrzebna jest wiza... Bylbym niesamowicie wdzieczny za wszelkie informacje na temat tego jak ja uzyskac. Czy musze w tym celu jechac specjalnie do Polski? Czy zdaze wyrobic sie w czasie? O jaki rodzaj wizy sie ubiegac i jakie dokumenty sa mi potrzebne? Pierwszy wyjazd planowany jest na poczatek marca (2 tygodnie) - drugi na termin 15.05 - 15.06 (4 tygodnie). Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc, Aleksander
makdonald Napisano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Napisano 12 Stycznia 2012 automatyka rules kiedy mieszkalismy w ohio nasz kolega pochodzacy z krakowa byl automatykiem tu w Goodyear kiedy przyszly masowe zwolnienia w roku 2001, powyrzucali na bruk doswiadczonych amerykanskich inzynierow niemal wszystkich z jego oddzialu firmy a jego nie ruszyli - tak potrzebowali automatykow p.s. jesli pracujesz w niemeckiej firmie ( co prawda jeszcze nie bo dopiero "od czerwca tego roku") to pracodawca powinien zadbac o wszelkie formalnosci zwiazanie z Twoim - badz co badz sluzbowym- wyjazdem zaskoczony tez jestem, ze w Ameryce buduje sie jeszcze jakies "steel mills"....hmmmmmmmmm gdzie jest to Clairton, w West Virginii ?
gal Napisano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Napisano 12 Stycznia 2012 O ile wiem to chyba jeszcze 3 dzialaja w okolicach Pittsburga (te z epoki Carnegi)