pawel_domanski Posted October 8, 2012 Report Posted October 8, 2012 Witam serdecznie, jako, że tematów na forum jest wiele proszę w razie "w" o przeniesienie mojego pytania w odpowiednią rubrykę - mimo, że ja nie znalazłem. Mam pytanie pracuję w firmie w PL od 3 lat na stanowisku przedstawiciela. Moja firma wywodzi się z USA gdzie ma biuro i jakis mniejszy magazyn. Jako, że zawsze ciągnęło mnie do USA czego tłumaczyć nie trzeba mam w związku z tym pytanie. Czytałem o wizach pracowniczych - z racji tego, że nie jestem profesorem ani mega specjalistą zajmującym się fizyką, lecz posiadającym wykształcenie wyższe zwyczajnym człowiekiem chciałbym się dowiedzieć o jakiego rodzaju wizę mógłbym poprosić mojego pracodawcę by oddział z USA mógł mi pomóc. Czy istnieje sposób, dzięki któremu mógłbym później ubiegać się o zieloną kartę (po kilkuletnim pobycie) Co w przypadku kiedy nie będę mógł pracować na takim samym stanowisku jak w PL z racji nieco innej charakterystyki rynku pracy w Stanach? I co w przypadku kiedy np. pracodawca stwierdzi, że musi zwolnić kilka osób - wśród których byłbym ja - czy mogę wtedy szukać legalnej pracy czy czeka mnie deport? Jeśli macie jakieś pomysły prosiłbym przesłanie procedury krok po kroku i naprawdę przydatne rady. Jeszcze jedno pytanie na sam koniec - czy zieloną kartę można zwyczajnie "kupić" będąc w PL czy jedyny sposób to legalny wyjazd i praca przez 5lat.?