Sara Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 Przygotowuje się do wyjazdu do Stanów i staram się pozamykać sprawy w Polsce związane z Urzędem Skarbowym, ZUS i inne. Mam pytanie dotyczące paszportu - wiem, że wątek ten był juz omawiany, jednakże w innym aspekcie - były informację, iż po ślubie w celu podróżowania wystarczy AP/green card, akt zawarcie związku małżeńskiego oraz paszport z nazwiskiem panieńskim. Po szukaniu informacji w internecie mam już mętlik w głowie. O to co znalazłam. 1) W celu ustalenia jak zabezpieczyć się od tego, aby Urząd Skarbowy (US) w Polsce nie rościł sobie praw do opodatkowywania dochodów uzyskanych w Stanach należy złożyć odpowiedni druk (ZAP-3 z tego co pamiętam) 2) Aby US nie mógł opodatkować nic po ewentualnym powrocie z emigracji należy się wymeldować. http://www.msw.gov.pl/portal/pl/362/4527/WYMELDOWANIE_Z_POBYTU_STALEGO__CZASOWEGO_TRWAJACEGO_PONAD_3_MIESIACE.html 3) Wyjazd zagranicę dłużysz niż 6 miesięcy należy zgłosić w urzędzie gminy (teraz nie wiem czy nie powoduje to automatycznego wymeldowania?) http://www.msw.gov.pl/portal/pl/362/4531/ZGLOSZENIE_WYJAZDU_ZA_GRANICE_NA_OKRES_DLUZSZY_NIZ_6_MIESIECY_I_ZGLOSZENIE_POWRO.html 4) Paszport i dowód osobisty stracą ważność po 4 miesiącach od zgłoszenia wyjazdu/wymeldowania. http://nowyjork.msz.gov.pl/pl/informacje_konsularne/paszporty/. I teraz nie wiem, czy faktycznie po zmianie nazwiska (przyjmę nazwisko męża) nie powinnam wyrobić nowego paszportu w konsulacie RP?
KasiaHania Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 Nie wymeldowuje Ciebie automatycznie ludzie wyjezdzaja na kontrakty na dluzej I meldunku nie traca...co do reszty nie wiem....
sly6 Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 A bedziesz chcial slub umiejscowic w Polskim USC czy przez Polski Konsulat? jesli tak to musisz wyrobic nowy paszport tak samo i nowy dowod osobisty jesli nie umiejscowisz to niczego nie musisz wymieniac-zmieniac
KaeR Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 2) Aby US nie mógł opodatkować nic po ewentualnym powrocie z emigracji należy się wymeldować. http://www.msw.gov.pl/portal/pl/362/4527/WYMELDOWANIE_Z_POBYTU_STALEGO__CZASOWEGO_TRWAJACEGO_PONAD_3_MIESIACE.html Ale tam o zagranicy nie ma chyba ani słowa. Przy obowiązku meldunkowym jakiś adres trzeba mieć. Nawet przy dłuższych pobytach np. F1 wymagany jest adres zamieszkania w Polsce. Meldunku się nie traci. Po co wogóle zgłaszać wyjazd?
jkb Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 - Meldunek nie ma nic do rzeczy z opodatkowaniem. Wazny jest adres zamieszkania/rezydencji. - ZAP-3 sklada sie pod rygorem grzywny (100 PLN z tego co pamietam). Jezeli prowadzisz DG, to zmiana wpisu CEDIG zalatwia sprawe - Dowod osobisty traci waznosc po 4 miesiacach od wymeldowania. - Paszport nie ma nic wspolnego z meldunkiem i nie traci waznosci Osobiscie zlozylem zmiane w CEDIG, z koncem roku rowniez DG zamknalem (wszystko przez internet - ePUAP). Przed wyjazdem wymeldowalem sie na wyjazd zagraniczny na stale - gdy skladasz papier o wymeldowanie, jest miejsce na zaznaczenie, ze jest to wyjazd zagraniczny. Po co w ogole meldunek, jesli nie masz zamiaru mieszkac w Polsce?
Magda10 Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 A jak mam tu dom i nie chcę się go pozbywać to co w tym przypadku?
Magda10 Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 A co z meldunkiem w takim razie ? Przecież muszę być w nim zameldowana.
Wolf Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 Nie musisz. Meldunek nie ma żadnego związku z prawem własności do mieszkania/domu.
jkb Napisano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2013 Jak Wolf napisal, meldunek i prawo wlasnosci to dwie zupelnie rozne rzeczy. Gdyby bylo inaczej, co wtedy z osobami, ktore maja po kilka nieruchomosci?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.