Jump to content

wiza turystyczna-wiza studencka-wiza pracownicza


GRZESIEK

Recommended Posts

mam pare pytanek moze ktos juz prze to przechodzil zapewne ktos moze zauwazyc ze chce koniecznie po wjezdzie do usa zaostac tam i duzo nba ten temat czytam wiec pytania wynikaja wlasnie z teog powodu :))) zwlaszcza ze moja wiza tusrystyczna konczy sie niedlugo :lol:(( jednym forum przeczytalem ze mozna po wiezdie do usa na wizie turystycznej zmienic na wize studencka pod warunkiem ze zaczne sie uczyc w pelnym wymiarz godzin lub tez zaczne chodzi na kursy jezyka angielkiego na jednej ze stron na temat emigracji przeczytalem:

15. Mam wize F-1. Kiedy moge starac sie o wize H-1B?

Teoretycznie w kazdej chwili jesli spelnia Pan okreslone warunki ( czyli zawod, ktory bedzie Pan wykonywal zalicza sie do specialty occupation oraz ma Pan co najmniej licencjat )- napisalam 'teoretycznie', bo praktycznie wymagany jest dyplom W RECE kiedy ktos ubiega sie o wize H1B. Czesto osoby bedace na wizie F-1 ksztalca sie aby dopiero dostac dyplom, a w tym momencie ( tzw. miedzyczasie ) chca juz zalatwiac formalnosci zwiazane z wiza pracownicza H1B. Jest to dopiero mozliwe kiedy dana osoba posiada dyplom, a nie kiedy na niego czeka. Mozliwa jest oczywiscie sytuacja, ze ktos ma juz dyplom B.A. ( licencjat ) ze swojego kraju - wtedy nie ma przeszkod aby ubiegal sie od razu o wize H1B.

ktos zadal takie poytanko czy mozna rozumiec to tak ze jezeli wjade do usa na wizei turystycznej i podczas jej waznosci czyli bede legalnie zacznie starac sie o wize studencka to powinienem otrzymac wize studenka czyli f-1. jezli mam dyplom z polsce magisterki to w usa bedzie mozna go przerobic chociaz na dyplom licencjata (bechelora) ahmm(aby uzyskac wize H1B(wiza pracownicza) i co oznacza zawody tak zwane speciality occupation czy kierunek moj teledetekcja(analiza zdjęć lotniczych i satelitarnych) oraz ,kartografia i geodezja czesciowo kwalifikowalyby sie do teog zaszczytnego grona czy tez nie skad to wiedziec

ahmm jeszcze jedno co to oznacza prospective student tzn jak sie to zdobywa slyszel mze na granicy sie mowi takie cos tnz na lotnisku przy odprawie prosze o odpowiedz i pozdrowienia dla wszystkich forumowiczow :())

Link to comment
Share on other sites

Ok, juz ci odpowiem na Twoje pytania: otoz rzeczywiscie jest tak, ze wiele lecac do USA chce miec status studenta w USA, a wlasnie w czasie studiowania juz zaczac sie starac o wize H1B. Jesli masz juz co najmniej B.A. z Polski a chcesz sie poduczyc jezyka - to mozesz najpierw zmienic wize na F-1 potem ( w "miedzyczasie" ) na H1B. Jesli jednak nie masz dyplomu z Polski to nie masz teoretycznie podstaw do ubiegania sie o H1B - musisz najpierw zdobyc dyplom w USA, majac dyplom dopiero ubiegac sie o H1B.

W twoim przypadku zacznijmy od 'prospective student' - nie jest to wymagane (choc immigration wydalo taki przepis, ze osoby nie majace tego wpisu nie moga zmienic wizy turystycznej na studnecka (a raczej statusu nie wizy:) ). Przepis ten nie jest respektowany z wielu powodow - primo: bardzo malo osob dostaloby w ogole wize gdyby w konsulacie w swoim kraju przyznalo sie, ze chce szukac szkoly w USA; secundo: na granicy bardzo czesto sa przypadki kiedy ktos sie przyznaje, ze chce miec wpis 'prospective student' i dostaje wize na ... miesiac czasu. Czyli tym akurat nie masz sie co martwic.

Pytanie brzmi czy Ty mozsz sie ubiegac o wize H1B ? Moim zdaniem tak - zawod, ktory wykonywalbys w USA wymaga tak teorii (ktora zdobyles starajac sie zdobyc B.A.) jak i praktyki. Mialam ostatnio przypadek chlopaka, ktory byl po podobnym kierunku jak ty i dostal wize H1B. Zatwierdzany mial dyplom wlasnie w USA - taki jest wymog. Wszystko zalezy od pracodawcy - na jakim cie stanowisku zatrudni, czy da ci taka zaplate jak osobie z legalnym pobytem w USA, ktora zatrudnilby na takim samym stanowisku.. itd.

Pamietaj, ze H1B ma limit wiz. I moze byc za pozno aby sie o nia starac wtedy kiedy Ty bedziesz chcial (badz kiedy znajdziesz pracodawce). Jesli nie zaczales nawet procesu zalawiania H1B to przypuszczam, ze bedziesz musial poczekac do FY 2007. Czyli nie jest tak, ze przylecisz w lipcu i a 100% beda jeszcze dostepne wizy H1B na FY 2006 (czyli rok fiskalny 2006, ktory zaczyna sie 1 pazdziernika 2005). Moga sie juz wizy wyczerpac a wtedy trzeba czekac do nastepnego roku.

Aha, i jeszcze cos o co pytales:

What is a specialty occupation?

A specialty occupation requires theoretical and practical application of a body of specialized knowledge along with at least a bachelor’s degree or its equivalent. For example, architecture, engineering, mathematics, physical sciences, social sciences, medicine and health, education, business specialties, accounting, law, theology, and the arts are specialty occupations.

Mam nadzieje, ze choc troszke przyblizylam ci wize H1B.

Link to comment
Share on other sites

oki odpowiedz jest bardzo wyczerpuja i jestem zadowolony z tego ale mam jeszcze pare kwestii. jesli chodzi o zalatwiania spraw to jestem zupelnie zielony tazn jak wyglada procedura taka jaka jest w temacie a mianowicie po wzjezdzie do usa posiadam wize tyustyczna na przypuscmy na 6 miesiecy ( tak zawsze dostawalem) i zaczynam szukac szkoly przypuszczamy ze jest to szkola jezykowa lub jaka inna szko, to taka instytucja powinna miec jakies pozwolenie na wydawania wiz tzn jakis papierkow czy tez ja naciskam aby mi dali czy cos w tym kieruunku robili i po tym wszystkim tnz jak otrzymam status studenta mam pretlumaczony indeks z uczelni w polsce oraz dyplom na jezyk angielski to co mam dalej robic cos wypelnic aby starac sie od razu o wize pracownicza jaki formularz musze wypelnic skad go pobrac itd czy moze ktos mi przyblizyc sytuacje naswietlic jaabym nie musial sie blakas w szukaniu odpoiwiedzi czekam na wszelakie info za ktore z gory dziekuje !!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...