Skocz do zawartości

Biznes W Usa


autogaz1

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko tutaj to będzie opór kulturowy. Musiałbyś wyedukowac społeczeństwo, że gaz jest ok. Nie przekonasz mnie do instalacji, jeśli za benzynę miesięcznie place $100. Poza tym kierowca pick up-a prędzej wyda córkę za Murzyna niż będzie jeździł na gaz. Są juz silniki benzynowe z wysokim MPG. Poza tym są hybrydy i samochody elektryczne.

Nie, na razie potrzebne by były miliardy na edukację i budowę infrastruktury, bo stacje z gazem musiałyby być wszędzie.

Juz pomijam, że gaz w wielu samochodach, np. Mustangu, to jak założyć skarpetki do sandałów. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Gaz nigdy przenigdy tutaj nie zostanie przyjety na szersza skale - juz w tej chwili jest cakowicie przegrany bo pluginy i inne Tesle (ogolnie samochody mniej lub bardziej elektryczne) sprzedaja sie jakos tam i bede sie sprzedawac coraz lepiej - a to technologia tysiac razy lepsza i bardziej ekologiczna niz smierdzacy gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, Amerykanin nie pójdzie i nie założy instalacji. Ewentualnie kupi juz samochód z zainstalowaną przez producenta, ale czy wtedy jest miejsce na pana mietka i jakieś biznesy.

Ja generalnie popieram każdą inicjatywę rodaków i dobrze, że ktoś myśli globalnie, ale niestety ten pomysł w tym kraju się nie przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden co coś mondrego napisał . Szacun.

To powodzenia .Przeczytaj co Ci napisał kzielu. Przyjedź do USA ,zrób rozeznanie to zrozumiesz .W USA popularność zdobyły samochody hybrydowe a już coraz więcej jest elektrycznych ,więc pomysł z instalacją gazową dla amerykańskich samochodów jest zupełnie nietrafiony .

Litr benzyny w USA kosztuje 3 zł ( ok.$3,70 za galon) .W USA mało kto trzyma samochody przekraczające wiekiem 8-10 lat .

Żaden Amerykanin nie pozwoli sobie na "komfort " instalacji gazowej kosztem utraty części bagażnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powodzenia .Przeczytaj co Ci napisał kzielu. Przyjedź do USA ,zrób rozeznanie to zrozumiesz .W USA popularność zdobyły samochody hybrydowe a już coraz więcej jest elektrycznych ,więc pomysł z instalacją gazową dla amerykańskich samochodów jest zupełnie nietrafiony .

Litr benzyny w USA kosztuje 3 zł ( ok.$3,70 za galon) .W USA mało kto trzyma samochody przekraczające wiekiem 8-10 lat .

Żaden Amerykanin nie pozwoli sobie na "komfort " instalacji gazowej kosztem utraty części bagażnika .

http://www.allianceautogas.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko oni obsluguja floty i to dosc paliwozerne samochody. Policzylem ile moge oszczedzic na f-350 jezdzac 20000 mil rocznie: $1800, crown victoria 1000. To sa dosc paliwozerne samochody. Przypuszczam, ze przy mniejszym rocznym przebiegu, 15K jest duzo bardziej realistyczne, i normalnym samochodzie te oszczednosci beda mniejsze. Zakladajac z duza doza optymizmu, ze dla przecietnego samochodu te oszczednosci to $500-700. Przy cenie 5800 za instalacje, nie wystarczy czasu, zeby to sie zwrocilo. Przypuszczam rowniez, ze firma jezdzaca na gaz musi rowniez miec zbiornik i mozliwosc tankowania samochodow.

Mnie podroz do pracy i z powrotem (ok. 40 mil przy 33 MPG) kosztuje ok $4 (przy 3.29 za galon). Mieszcze sie w $100 na miesiac. Dla osob prywatnych gaz to zadna alternatywa. Wrecz przciwnie: http://www.rawstory.com/rs/2014/07/07/rolling-coal-conservatives-screw-obama-by-modifying-trucks-to-spew-toxic-black-smoke/. Stad moj komentarz, ze zaden szanujacy sie redn... tzn. trucker nie bedzie sie bawil w jakies ekologiczne rozwiazania. :)

autogaz, trzeba znac rynek. Jest wiele rozwiazan, ktore dzialaja w Europie a w USA nie znalazly zainteresowania. Trzeba tez sobie odpowiedziec dlaczego popyt na instalacje gazowe spadl w Polsce i kto byl glownym klientem na gaz w samochodzie. Moja szybka odpowiedz bedzie: Polacy stali sie zamozniejsi, jezdza lepszymi, w wielu przypadkach sluzbowymi, autami, rynek na wsi sie nasycil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko oni obsluguja floty i to dosc paliwozerne samochody. Policzylem ile moge oszczedzic na f-350 jezdzac 20000 mil rocznie: $1800, crown victoria 1000. To sa dosc paliwozerne samochody. Przypuszczam, ze przy mniejszym rocznym przebiegu, 15K jest duzo bardziej realistyczne, i normalnym samochodzie te oszczednosci beda mniejsze. Zakladajac z duza doza optymizmu, ze dla przecietnego samochodu te oszczednosci to $500-700. Przy cenie 5800 za instalacje, nie wystarczy czasu, zeby to sie zwrocilo. Przypuszczam rowniez, ze firma jezdzaca na gaz musi rowniez miec zbiornik i mozliwosc tankowania samochodow.

Mnie podroz do pracy i z powrotem (ok. 40 mil przy 33 MPG) kosztuje ok $4 (przy 3.29 za galon). Mieszcze sie w $100 na miesiac. Dla osob prywatnych gaz to zadna alternatywa. Wrecz przciwnie: http://www.rawstory.com/rs/2014/07/07/rolling-coal-conservatives-screw-obama-by-modifying-trucks-to-spew-toxic-black-smoke/. Stad moj komentarz, ze zaden szanujacy sie redn... tzn. trucker nie bedzie sie bawil w jakies ekologiczne rozwiazania. :)

autogaz, trzeba znac rynek. Jest wiele rozwiazan, ktore dzialaja w Europie a w USA nie znalazly zainteresowania. Trzeba tez sobie odpowiedziec dlaczego popyt na instalacje gazowe spadl w Polsce i kto byl glownym klientem na gaz w samochodzie. Moja szybka odpowiedz bedzie: Polacy stali sie zamozniejsi, jezdza lepszymi, w wielu przypadkach sluzbowymi, autami, rynek na wsi sie nasycil.

No i właśnie pokazałeś jak diesel zanieczyszcza środowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A teraz przekonajcie się że auta na gaz będą nr.1 w USA

Presidential Memorandum--Federal Fleet Performance

The Federal Government operates the largest fleet of light duty vehicles in America. We owe a responsibility to American citizens to lead by example and contribute to meeting our national goals of reducing oil imports by one-third by 2025 and putting one million advanced vehicles on the road by 2015.

Living up to that responsibility means the Federal fleet should operate only as many vehicles as needed to work efficiently, leveraging Federal purchasing dollars to build manufacturing capacity for more alternative fueled vehicles, and reducing petroleum consumption through efficiency and alternative fuels.

In Executive Order 13514 of October 5, 2009, Federal Leadership in Environmental, Energy, and Economic Performance, my Administration set a goal of reducing petroleum use in the Federal fleet. In order to provide guidance to executive departments and agencies (agencies) to help achieve my Administration's Federal fleet performance goals, and to ensure that agencies are in compliance with Executive Order 13514, I hereby direct the following:

Section 1. Vehicle Technologies. (a) By December 31, 2015, all new light duty vehicles leased or purchased by agencies must be alternative fueled vehicles, such as hybrid or electric, compressed natural gas, or biofuel. Moreover, agency alternative fueled vehicles must, as soon as practicable, be located in proximity to fueling stations with available alternative fuels, and be operated on the alternative fuel for which the vehicle is designed. Where practicable, agencies should encourage development of commercial infrastructure for alternative fuel or provide flex fuel and alternative fuel pumps and charging stations at Federal fueling sites.

(B) Pursuant to motor vehicle management regulations, set forth at 41 C.F.R. 102-34.50, executive fleets are required to achieve maximum fuel efficiency; be limited in motor vehicle body size, engine size, and optional equipment to what is essential to meet agency mission; and be midsize or smaller sedans, except where larger sedans are essential to the agency mission. Within 180 days of the date of this memorandum, any executive fleet vehicles that are larger than a midsize sedan or do not comply with alternative fueled vehicle requirements must be disclosed on agency websites.

© The Department of Energy shall assist the United States Postal Service (USPS) in evaluating the best alternative fuel technologies for the USPS fleet.

Sec. 2. Optimum Fleet Size. Within 90 days of the date of this memorandum, the General Services Administration (GSA) shall develop and distribute to agencies a Vehicle Allocation Methodology (VAM) for determining the optimum inventory with emphasis placed on eliminating unnecessary or non-essential vehicles from an agency's fleet inventory and ensuring lifecycle cost-effectiveness of maintaining such inventory. In addition, the VAM shall address composition for agencies' light duty fleets based on their missions. In doing so, the GSA shall consider existing Federal VAMs as appropriate. The VAM shall assist agencies in selecting vehicle options based on lifecycle cost analysis, including projected fuel costs, warranty, operations, mileage, maintenance, and disposal.

Sec. 3. Fleet Management. (a) Within 180 days of the GSA's dissemination of the VAM referenced in section 2 of this memorandum, agencies shall determine their optimal fleet inventory using the VAM, and shall post their optimal fleet inventory targets on agency websites. At the same time, agencies shall submit to the Administrator of General Services (Administrator) fleet management plans to achieve these targets no later than December 31, 2015.

(B) Within 30 days of receiving agency fleet management plans, the Administrator shall submit a summary of the plans to the Director of the Office of Management and Budget and to the Chair of the Council on Environmental Quality.

© Within 90 days of receiving agency fleet management plans, the Administrator shall provide each agency and military service with recommendations for the acquisition of alternative fueled vehicles to implement fleet optimization plans, including shared fleet-on-demand services where applicable.

(d) Agencies shall incorporate new fleet management plans into their Annual Strategic Sustainability Performance Plans prepared in furtherance of Executive Order 13514, beginning with their June 2012 plan submission.

Sec. 4. Applicability. (a) With respect to law enforcement and emergency vehicles, the GSA shall, within 180 days of the date of this memorandum, and in coordination with the Departments of Defense, Homeland Security, Justice, and the Treasury, and other appropriate agencies, issue guidance to agencies on the applicability and implementation of alternative fueled vehicle requirements.

(B) Consistent with the guidance developed in section 4(a) of this memorandum, the head of an agency may exempt vehicles used for law enforcement, protective, emergency response, or military tactical operations of that agency from the provisions of this memorandum.

© This memorandum shall apply to the activities, personnel, resources, and facilities of each agency that are located within the United States. The head of an agency may apply this memorandum to activities, personnel, resources, and facilities

of the agency that are not located within the United States, to the extent the head of the agency determines that doing so is in the interest of the United States.

Sec. 5. Definitions. (a) "Alternative fueled vehicle" means an alternative fuel vehicle as defined by Executive Order 13514 and an alternative fueled vehicle as defined by 42 U.S.C. 13211(3), including a "new qualified fuel cell motor vehicle" as defined in 26 U.S.C. 30B(B)(3) and a "new qualified hybrid motor vehicle" as defined in 26 U.S.C. 30B(d)(3).

(B) "Agency" means an agency as defined in Executive Order 13514.

© "United States" means the fifty States, the District of Columbia, the Commonwealth of Puerto Rico, Guam, American Samoa, the United States Virgin Islands, and the Northern Mariana Islands, and associated territorial waters and airspace.

Sec. 6. General Provisions. (a) This memorandum shall be implemented consistent with applicable law, including international trade obligations, and subject to the availability of appropriations.

(B) Nothing in this memorandum shall be construed to impair or otherwise affect:

(1) authority granted by law to a department, agency, or the head thereof; or

(2) functions of the Director of the Office of Management and Budget relating to budgetary, administrative, or legislative proposals.

© This memorandum is not intended to, and does not, create any right or benefit, substantive or procedural, enforceable at law or in equity by any party against the United States, its departments, agencies, or entities, its officers, employees, or agents, or any other person.


BARACK OBAMA

http://www.whitehouse.gov/the-press-office/2011/05/24/presidential-memorandum-federal-fleet-performance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...