Morav Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Podazajac tym tokiem rozumowania nalezaloby oczekiwać silnikow benzynowych w ciężarówkach czy maszynach budowlanych. Szczególnie w USA gdzie galon oleju napedowego jest o ok. jednego dolara droższy od benzyny. Dlaczego jednak tak się nie dzieje. Gdybys był inżynierem lub chociaż technikiem znalbys termin "sprawnosc". Otoz silniki wysokoprężne znane powszechnie jako "diesle" maja sprawność wieksza o około kilkanaście procent od benzynowych co oznacza ni mniej ni więcej tylko wieksza ilość energii uzyskanej z jednostki paliwa. Pewnie można to sobie gdzie wygooglowac ale mnie się nie chce. Pamietam z zawodówki. Tak sobie, zazartowalem. A jakby ktoś pytał ,,dlaczego są oszczędniejsze" to z tego co ja pamiętam (tak pi razy drzwi), to dlatego, że mają mniejszą dynamikę silnika, ale za to efektywniej go wykorzystują- są stworzone d przenosznia momentu w mniejszym zakresie obrotów, ale w tych 5000 obr/min są bardziej wyspecjalizowane niż benzyniaki w 7, czy 8 1x1000 orb/min
kzielu Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Tak sobie, zazartowalem. No ja mysle...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.