Skocz do zawartości

Studia Po Technikum


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy na forum i nie znalazłem tematu podobnego do tego.

Jestem uczniem pierwszej klasy technikum poligraficznego na kierunku grafiki komputerowej.

Ostatnio zainteresowałem się testem SAT ponieważ chciałbym wyjechać na studia do USA.

I teraz mam dwa pytania do Was:

-Wszędzie gdzie czytałem o teście SAT wspominali o liceum więc mam pytanie czy jeżeli skończę technikum to czy będę mógł składać aplikacje na studia w kierunki grafiki komputerowej/informatyki (nie mówię tu o Harvard lub Yale)?

-Jeśli tak to jak duże mogą być koszta studiowania tam?

Mam nadzieje że będziecie w stanie mi pomóc i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA nie ma czegos takiego jak technikum - wiec tak, bedziesz mogl skladac papiery na uczelnie po technikum.

Ja osobiscie bym proponowala zaczac studia amerykanskie w 2-letnim community college - nie musisz zdawac SAT'ow zeby sie dostac, studia sa znacznie tansze niz te na 4-letnich uczelniach. Po 2 latach przenosisz sie na 4 letnia uczelnie jako transfer student, masz 2 lata zaliczone, i to wszystko odbylo sie bez zdawania SAT.

Koszty sa wysokie, i bardzo zaleza od miejsca zamieszkania. Przecietny community college moze kosztowac od $1,000 do $7,000 na rok (na pelen etat studiow), 4-letnie uczelnie moga kosztowac az do $15,000/rok. To nie wliczajac koszt zamieszkania i czesto ksiazek/materialow, ktore moga kosztowac kilkaset dolarow per semestr.

Wszytkie te koszty sa dla REZYDENTOW danego stanu. Jako international student, zaplacisz 2/3 razy wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W USA nie ma czegos takiego jak technikum - wiec tak, bedziesz mogl skladac papiery na uczelnie po technikum." Przepraszam, to bylo nie jasne. Mozesz skladac papiery na uczelnie po technikum bo amerykanie traktuja technikum tak samo jak liceum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach