Skocz do zawartości

Problem Z Wyborem Wizy Dla Opiekuna...

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, na wstępie chciałbym powitać serdecznie wszystkich użytkowników forum ponieważ jestem tu pierwszy raz. Nie bardzo wiedziałem gdzie ulokować moje pytanie ale wydaje mi się, że jest ono związane z wizą turystyczną lecz nie jestem tego pewien stąd moja obecność tutaj. Moja sytuacja jest dość nietypowa i nie potrafię znaleźć na nie odpowiedzi na polskiej stronie internetowej konsulatu US. Jestem z krwi i kości Polakiem i nigdy nie byłem w USA chociaż posiadam wizę typu C1/D ponieważ jestem z zawodu marynarzem i istnieje możliwość, że kiedyś wkroczę na terytorium tego państwa lecz jeszcze do tego nie doszło. W zasadzie to co pisałem wcześnie to taki wstęp teraz przejdę do meritum.

Moja samotna 86 letnia sąsiadka mieszkająca pode mną posiada obywatelstwo amerykańskie, ma parę spraw do załatwienia w USA lecz ze względu na swój wiek obawia się, że coś może się złego wydarzyć i potrzebuje opiekuna, zapytała się mnie czy chciałbym jej towarzyszyć w tej podróży i że poniesie wszystkie koszta związane z tą wyprawą. Nie długo zastanawiając się odpowiedziałem "Tak" lecz później doszedłem do wniosku, że jednak potrzebna mi do tego wiza inna niż posiadam, a ja nie bardzo wiem jaką i własnie to jest moje pytanie do was.
Czy istnieją specjalne wizy dla opiekunów osób starszych? A może to typowa wiza turystyczna?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Napisano

KeaR czy jesteś tego pewien? Jeśli tak to jak wygląda czas trwania takiej wizy... Pobyt ten może trwać nawet 2 miesiące.

Napisano

KeaR czy jesteś tego pewien? Jeśli tak to jak wygląda czas trwania takiej wizy... Pobyt ten może trwać nawet 2 miesiące.

Jedziesz de facto turystycznie. Nie ma wiz dla towarzyszy obywateli. Czas trwania wizy po przekroczeniu granicy jest do szesciu miesiecy wg uznania oficera na granicy.

Napisano