r3v4ek Napisano 4 Czerwca 2018 Zgłoś Napisano 4 Czerwca 2018 Polski (Translated) Cześć wszystkim Jestem początkującym na tym forum, sprawdziłem kilka tematów, ale były albo nieaktualne, albo nie pasujące do mojego problemu Mój problem związany jest z wysłaniem używanego telefonu o wartości 350 USD z USA do Polski. To jest telefon mojego przyjaciela, więc paczka nie będzie zawierała żadnych danych fakturowych \ sprzedawcy. Pytanie brzmi: jak (przez którą firme) wysłać ten telefon do Polski, aby uniknąć opłat celnych i podatku VAT oraz innych opłat. Czy powinienem umieścić ten telefon w oryginalnym pudełku, czy szanse na wygraną są większe, jeśli nie będzie pudełka z ładowarką \ kabla? Dziękuję wszystkim za pomoc English (Original) Hello everyone I`m a newbie on this forum, checked a few topics but they were either outdated or not exactly matching my issue My issue is related to sending a used phone worth USD 350 from USA to Poland. It`s my friend`s phone, so the package will not contain any invoices\seller`s credentials etc. The question is: How (through which service) should I ship this phone to Poland to avoid customs duties and VAT and other fees. Should I put this phone into original box or there are more chances to win if there will be no box with charger\cable? Thanks to everyone for your help
Patipitts Napisano 4 Czerwca 2018 Zgłoś Napisano 4 Czerwca 2018 Moj maz mi kiedyś wysłał telefon używany normalnym uspsem, zapakował mi do paczki jeszcze pare innych rzeczy i wyslal przesyłka ubezpieczona, dobrze zabezpieczył w środku telefon folia bąbelkową i wysłał całość jako gift, doszło bez problemu i bez zadnego cła. Z tego co mówi to nie pamięta czy w ogole deklarował ten telefon ale raczej nie, na pewno nie było zadnego oryginalnego pudełka a jedynie ładowarka i kabel.