Skocz do zawartości

Wiza O-1


Kaczewski

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich, jako iż jestem nowym użytkownikiem (chwilkę po rejestracji).

Mam pytanie odnośnie wizy O-1, jest to wiza dla osób szczególnie uzdolnionych. Czy ktoś ma doświadczenia związane z pozyskiwaniem tej wizy? Powiem mniej więcej o co chodzi.

Od ponad 10 lat zajmuję się produkcją muzyki, od ponad 5 lat sprzedażą utworów z przekazaniem praw autorskich. Sprzedałem około 50 utworów klientom ze USA. Większość mojej sieci kontaktów branżowych zbudowana przez tak wiele lat to właśnie obywatele USA, którzy wielokrotnie już proponowali mi abym przyjechał pracować z nimi 'na miejscu'. Problem zawsze pojawiał się gdy dochodziliśmy w rozmowie do sprawy wizy. Znajoma z Kanady wspomniała mi o wizie O-1 (aktualnie właśnie na niej przebywa na terenie USA), mówiąc że taką wizę artyście jest bardzo łatwo zdobyć, na takiej wizie można pracować, i generalnie wszystko jest tak bajecznie proste, że dziwi się że ja jej nie mam. Czy faktycznie tak jest? Aktualnie pracuję w Polsce w studio jako producent, a od niedawna zamiast sprzedawać każdy utwór, zacząłem również wydawać muzykę pod swoim własnym pseudonimem artystycznym budując sobie w ten sposób wiarygodność jako rzeczywisty artysta, a nie tylko ktoś kto mówi, że tworzy (głównie właśnie aby na podstawie twórczości dostępnej w sieci ubiegać się o tą wizę O-1). Nie mam niestety żadnych szczególnych osiągnięć w Polsce, a większość odtworzeń moich utworów (na przykład na Spotify) jest właśnie z USA.

Mam nadzieję, że w tym wątku rozwinie się ciekawa dyskusja na ten temat.

Pozdrawiam wszystkich!
Kaczewski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, sly6 napisał:

Witam 

A ten znajomy nie napisał Ci krok po kroku co musiał zrobić by taka wizę dostać?