Skocz do zawartości

Emigracja/studia - informatyk...


Graf0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Po kilkunastu godzinkach spędzonych na tym forum/grzebiąc w sieci nasuwa mi się kilka pytanek dotyczących studiowania i pracy po studiach, przepraszam jeśli to nie w tym dziale zamieszczam ale wydaje mi się że dotyczy zarówno studiów jak i emigracji hmm.. java script:emoticon(':?')

Confused więc ląduje tutaj i tam.... ale do brzegu... jestem magistrem informatykiem (sieci) po pięcioletniej znanej w polsce szkole technicznej i jak pewnie wiele ludzi szukających tu informacji po prostu mam dość tego co się dzieje dookoła mnie. Wiem, że w stanach moja szkoła bez nostryfikacji to tak mniej więcej poziom bechelor dlatego chciałbym jeszcze studiować w moim kierunku, żeby dostać dyplom master of computer science w mojej specjalności.. cały mój „dobytek” wyceniam mniej więcej na 100K $ więc na studia na pewno wystarczy i być może na jakiś baardzo skromny początek ale mam troszkę wątpliwości a mianowicie..

- wiem żeby starać się o us citizena trzeba przebywać legalnie 5 lat w stanach czy moje dwuletnie studia są doliczane to tego czasu??

- czy jest możliwość od razu po studiach podjęcia pracy czy trzeba wrócić do kraju i ponownie starać się o wizę itp.Pytajnik

- jak w ogóle jest z pracą w stanach po takich studiach??

- nie do końca rozumiem sponsorowania?? czy mając jakieś środki utrzymania i pracę mogę obejść się bez sponsora??

- i oczywiście na sam koniec czy w ogóle taki plan jest realny.. wyjechać na studia.. dostać pracę w swoim zawodzie i po 3 latach pracy starać się o us citizena..

Naprawdę nie mam jakiś wygórowanych ambitnych planów za niesamowitą kasę.. grunt żeby żyć na normalnym poziomie i mieć to co tutaj się dzieje gdzieś baaardzo głęboko Smile

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za każdą odpowiedź.... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach