Skocz do zawartości

Odrzucona Wiza Turystyczna B-2, Odwołanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nazywam się Michał i jestem studentem 2 roku Informatyki na Uniwersytecie Marii Currie-Skłodowskiej w Lublinie, studia dzienne. Chciałem odwiedzić ojca w USA, który mieszka tam od 14 lat gdzie już 8 lat jest legalnym obywatelem (ślub z Amerykanką). Dostałem od niego zaproszenie do USA w formie pisemnej, które zawiera większość informacji o jego stanie majątkowym, adresie zamieszkania itd. Niestety moja rozmowa z konsulem nie przebiegła pomyślnie, odrzucono wniosek. Zaczęło się od standardowych pytań - Czym zajmuję się nacodzień, czy jadę do stanów do kogoś / po co oraz co robi moja matka. Odpowiedziałem zgodnie z prawdą, jestem studentem 2 roku na UMCS'ie (zapytałem konsula czy okazać odpowiednie zaświadczenie - ten odmówił), następnie odpowiedziałem że jadę do USA w celu odwiedzenia ojca, którego nie widziałem już kilka ładnych lat. Padło pytanie czy jest on tam legalnie, odpowiedziałem że owszem od 8 lat i mogę okazać zaproszenie, które od niego dostałem - konsul zerknął przez kilka chwil po czym oddał kartkę i zapytał dlaczego nie staram się o wizę imigracyjną. No cóż, nie mam zamiaru zostawać tam na stałe, stąd wybór padł na turystyczną. Dodatkowo zapytał kto funduje podróż - o Później padło pytanie co robi matka - ta pracuje w sklepie (faktury, informacja, zamawianie towaru, rozliczanie się z pracownikami i takie tam bzdety). Po czym konsul stwierdził, że moje więzi z Polską nie są wystarczające i nie może mi wydać promesy, natomiast jeżeli chcę już jutro mogę starać się o wizę ponownie, ale nie może zagwarantować że ją dostanę. Co z tym fantem robić? Czy istnieje jakieś odwołanie? Naczytałem się, że moje szanse na promesę są raczej duże (student + najbliższa rodzina legalnie w USA), a tu taka niemiła niespodzianka.

Z góry dziękuje za pomoc i Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że był - czy to już skreśla moje szanse ?