Skocz do zawartości

Rozpoczęcie studiów w USA po rozpoczęciu studiów w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem studentem drugiego na polskiej uczelni. Chciałbym jednak rozpocząć naukę za granicą. Nie wiem jednak czy mam szanse na dostanie się do jakiejś uczelni w USA ze względu na moją średnią ocen na koniec liceum która wynosiła ledwo 2.0. Sama matura poszła mi nie najgorzej ale słyszałem, że nie jest ona raczej brana pod uwagę przy rekrutacji. Obecnie utrzymuję średnią ocen na studiach na poziomie           4.0 - 4.5 i to rodzi u mnie pytanie. Czy średnia ocen z końca pierwszego roku studiów jest brana pod uwagę w mojej sytuacji, czy moje oceny z liceum przekreślają moje szanse na dostanie się na większe uczelnie w stanach?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopnie z liceum beda brane pod uwage, ale te ze studiow sa wazniejsze. W US mozna sie dostac na studia nawet z bardzo slaba srednia. Ale pamietaj, nie ma pomocy finansowej dla miedzynarodowych studentow... Licz na roczne czesne za minimum $10-15k na rok, plus ksiazki, fees, mieszkanie, jedzenie, ubezpieczenie medyczne, itp. Na wielu uczelniach czesne bedzie blizej $30k na rok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym czy masz wize i odpowiednia ilosc kasy na studia i przetrwanie w USA bez mozliwosci normalnej legalnej pracy (poza campus jobs) szkoly w USA az tak bardzo nie patrza na oceny zagranicznych studentow. W twoim przypadku ze srednia 4.0 po pierwszym roku studiow jest calkiem dobrze. Wydaje mi ze bardziej spojrza na to niz na oceny z liceum.

Beda tez patrzec na twoje wyniki english proficiency test (toefl czy jakis inny) i w zaleznosci od szkoly moze bedziesz musial zdawac inne testy wymagane do admission. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość